2012. július 24., kedd

Recept | Zserbógolyó csoki fondue-val

Eljött a SAD 7. fordulója is, melynek nagyszerűn témája volt: klasszikusok új ruhája. Ennek a fordulónak Katuci volt a háziasszonya.
Még Daniellánál láttam a Zserbógolyó receptjét, azonnal le is mentettem a Receptkönyvembe, rá pár napra pedig ki lett írva az új SAD téma. Rögtön tudtam, hogy mit fogok elkészíteni! :)

Sajnos nem ment minden zökkenőmentesen. A csokimázat nem tudtam elkészíteni, először odaégett a csoki, fél óráig sikáltam. Aztán gondoltam, majd kitolok én veled, a maradékot betettem mikroba, ott meg a kedvenc pohárkám lyukadt meg, szal mehetett a kukába 8 évnyi szolgálat után. Én meg egész nap szellőztethettem.

Végül tegnap vettem Dr. Oetker-es tortabevonót. Azzal meg az a baj, hogy későre köt meg, nekem meg már türelmem nem volt. Hát ráöntöttem, s úgy ahogy van betettem a hűtőbe. Ma meg mikor kivettem, szembe jutott, hogy ezt lehetne mártogatni, ha meg mártogatni lehet, akkor ez egy jó kis fondue! :)

Így született tehát meg a zserbógolyóm a csoki fodue-val! :)




Én egy picit változtattam Daniella receptjén, nem volt aszalt barackunk, hát tettem bele apróra vágott mazsolát, de csak keveset, illetve kókusz is került bele, mert én imádom! :) De nem elé, mert nem is érződik benne. :)

Hozzávalók:
15 dkg őrölt dió, 5 dkg kókuszreszelék, 5 dkg mazsola, 1 ek méz, baracklekvár amennyit felvesz, 1 cs Dr. Oetker tortabevonó por.


Elkészítés:
Az összetevőket jó alaposan összekeverjük. nyugodtan lehet a mennyiségekből többet is tenni ízlés szerint, ekkor baracklekvárból is kicsivel több kell. Lekvárt annyit adunk hozzá, míg szépen formálható nem lesz, se túl lágy, se túl kemény.
Rövid időre hűtőbe rakjuk, majd kivesszük, apró golyócskákat készítünk belőle.
Aki tud csokimázat készíteni, az készítsen, és azzal vonja be. :) Akik olyan kis amatőrök mint én, azoknak ott a por, melyet 3 ek vízzel kavarjunk ki, várjunk kb fél órát, forgassuk bele a golyókat, majd szedjük ki egy tálra és a maradék mázat öntsük rá. Egy éjszakára tegyük hűtőbe.



Valóban zserbó Íze van! :) Nézzétek meg Daniella változatát is, igazán guszta! :)

Bella
"Ha alkotsz, akkor nem leszel átlagos. Nem számít, hogy mit, műtárgyat vagy egy pár zoknit. Csak újat alkotni, ennyi az egész, és az te vagy a nagyvilágban. Nézheted, hallhatod, vagy olvasva vagy érezve, de elárul valamit rólad, így több leszel másoknál. " P.S. I love you c. filmből