2012. július 8., vasárnap

Blog | Új design, új név, új korszak

Már nagyon szerettem volna egy új témát, új kinézetet adni a blogomnak. Ez, érettségi miatt egészen eddig váratott magára. Persze, azért apróbb dolgokat előkészítettem már akkor is: háttereket, mini ikonokat készítettem. Aztán mégis más hátteret választottam. :D
Pénteken lejárt az érettségi, akkor még pihentem, aztán tegnap nekiálltam. Az a téma amit először (de az is már a 3. kipróbált volt^^) választottam, és amelyikkel el is kezdtem dolgozni, mégsem tetszett annyira, ezért tegnap új témát is választottam. Aztán elkezdtem vele ügyködni. Hát, csak az tudja, mennyi baj van vele, aki már csinált ilyet. XD Két éve nem tanultam infót, sőt, olyan nagyon soha nem is tanultam, még szerencse, hogy Coxton miatt alap HTML tudásom volt. Úgyhogy végül sikerült összehozni. :D De rengeteg türelem, Photoshop, PhotoScape meg hexa kód-generátor kellett hozzá. XD
Én nagyon szeretem, remélem, Ti is! :)
Még csak az alapok vannak meg, épphogy kinéz valahogy, de egy csomó link még nem is él. Azokat meg a végső simítgatásokat majd időközben, a következő napokban majd elkészítem. :D
Egy kis link, megmutatni, milyen volt az alap téma. Csak hogy lássátok, hova fejlődött. :D


Biztos feltettétek magatoknak a kérdést, hogy miért volt olyan fontos számomra már most megmutatni, mikor még rengeteg dolog van vele?
Egyrészt mert így nekem is könnyebb dolgozni, hogy látom magát a blogot, és nem egy próbablogon dolgozok.
De a legnagyobb, amire az új korszak szó is utal a címben, ezzel én ma ünneplek is! Mert sikeresen leérettségiztem!! Ma reggel tudtam meg az eredményeket. :)

Engedjétek meg nekem, hogy most pár mondatot erről szóljak. Akit untatok, görgessen lejjebb nyugodtan, nem lesz harag. :D
Szóval az van, hogy nálunk, Romániában nagyon rosszul sikerült az érettségi, kamerák miatt még a tavalyinál is rosszabbul. Erre lehetett is számítani. Nálunk a megyében (ahogy az a Class FM-ben is hallható volt Hunyad Ákostól), csak 30,25%-os volt az átmenés. Volt olyan iskola is, 3 darab a megyében, ahol 0%-os volt, azaz egy tanuló sem ment át a vizsgákon. Sajnos, ettől az aránytól a többi székelyföldi és erdélyi megye sem marad el sokkal. De meglepő, hogy van olyan román megye, ahol ennél jóval kevesebb (Ilfov megye 15%, egy másik 24%), vagy ehhez hasonló az átmenési arány. És hogy miért meglepő? Mindjárt ezt is megértitek.
Ne ítéljetek elhamarkodottan! Az itteni diákok nem hülyék! És nem is arról van szó, hogy nem tanulnak. illetve arról is. De vegyétek figyelembe azt, hogy mi, magyar anyanyelvűek 4 tantárgyból kell érettségizzünk, míg román anyanyelvű társaink csupán háromból, amelyből az egyik az anyanyelvük, tehát elméletileg a kis ujjúkból kéne kirázzák. A humánosoknak meg ott a töri, mint kötelező, illetve a földrajz és társadalom tudományok, amelyek mind "média-emelő", avagy átlag-emelő jegyek. A reálosoknak meg kötelező a matek, választható a biosz, kémia, fizika és informatika.
Az érettségi vizsga nálunk a következőképpen épül fel: 3 hét szóbeli, ún. kompetencia vizsga, ami nem számít sehova, tanáraink is unják, mi is, de puccba vágva ott kell lenni, túl kell rajta esni. Jegyeket sem kapunk, csak minősítéseket: kezdő, közepes, haladó. (Csak zárójelben jegyezném meg, Román nyelv és irodalom kompetencia vizsgán nem lehet "kezdő" besorolást kapni, viszont Magyar nyelv és irodalomból igen... mert ugye logikus, hogy egy magyar diák románból haladó, míg saját anyanyelvéből csak kezdő szintet érjen el, legalábbis a minisztériumi górék szerint.) A szóbelik román, magyar, idegen nyelv (választható, nálunk az angol, német volt a két opció, de román iskolákba gondolom még bejött a francia is), illetve számítógépes ismeretek vagy mifene. A két utóbbit ki lehet váltani vizsgával, az idegen nyelvet ECL, infót ECDL-el. Ez utóbbi nekem is megvolt, így egy körrel kevesebbet jártam fel a sulihoz.
A három hét szóbeli után következik az egy hét írásbeli, következő órarenddel: hétfő: román nyelv és irodalom; kedd: magyar nyelv és irodalom (jelzem, román anyanyelvű társaimnak ez szünnap, ergo lehet készülni matekra, törire), szerda: matek/töri, csütörtök szünnap, péntek választott tárgy.
Tehát nekünk, magyaroknak több tárgy, kevesebb idő. Amiből az egyik a román, melyre 10-15 3-4 oldlas kidolgozott, idézetekkel teletűzdelt értelmezést kell bemagoljunk (magoljunk, mert annyi az idegen szó, hogy tanulni nem lehet). Én a magyarra, éppen az előbb említettek miatt, hétfő délután, hulla fáradtan és irtó rossz állapotban készültem fel (mivel a románom úgy éreztem, nem sikerült, érthető okokból nem voltam abban a lelkiállapotban, hogy normálisan fel tudjak készülni).
A másik, köztudott, hogy az erdélyi gyerekek, főleg azokon a helyeken, ahol nincs annyira elterjedve a román közösség  (mint például Hargita megye is, ahol én élek), nem tudja megtanulni 12 év alatt anyanyelvi (!!) szinten a román nyelvet. Ezért érthető, hogy nekünk, magyar gyerekeknek, mindig a román írásbeli A Mumus.
Persze, értem én, hogy Romániában élünk, ezért nem várhatjuk el, hogy úgy vegyék a román nyelvet, mint idegen nyelv (pedig mi elvárnánk^^), de akkor sem értem, miért kell hónapokig azon lovagolni, hogy a magyar megyékben kicsi volt az átmenési arány... igen, kicsi, mert a gyermek megbukott románból, és hiába ment át 10,00-val magyarból, matekból.
Nálunk az írásbeli jegyek átlaga számít a felvételikhez, ezért érthető, hogy mindenki az írásbelikre készül, attól retteg, azért izgul. :)

Én is az előbb említett 30%-ba tartozom. Bár nem hittem el! Románból olyan tételt kaptam, amit nem tanultam, magyarból szintén olyat, amit nem vettünk, de szerencsére volt választási lehetőség („...vagy más tanult történeti témájú EPIKAI alkotás”), így én a barokk eposzt és a Szigeti veszedelmet választottam... ami nem volt benne a megoldó kulcsban! Úgyhogy izgultam miatta is, bár tudtam, hogy el fogják fogadni, hisz az eposz epikai műfaj, s a mű témája is passzol. A matekra mérges voltam, mert tudtam, hogy elfigyelmetlenkedtem, pedig simán írhattam volna nagyobbat is. Ez van, majd a felvételi vizsgán jobban odafigyelek (mindig ezt mondom, aztán mindig figyelmetlenség lesz a vége... tanárnőm szerint a vizsgadrukk teszi. De lehet, hogy az sem segít, hogy a matekkal szemben vannak a legnagyobb elvárásaim, attól parázok mindig a legjobban, amiatt teszem magamnak a szemrehányásokat), a kémia...hát az meg nulla volt. Úgy is jöttem ki a teremből, hogy na kész, én augusztusban jövök megint érettségizni. Egész hétvégén nem aludtam, nem voltam nyugodt. :S Mindig azt hittem, velem nem történhet meg, hogy ne sikerüljön az érettségim...hát mégis? Aztán meg a másik, hogy hogyan nézzek a szüleim, keresztszüleim, unokatesóim, rokonaim, tanáraim, szomszéd nénik szemébe, akik tanítottak, ruháztak, imádkoztak értem? Hát, ezt a lelkiállapotot senkinek sem kívánom!!
Még ma reggel is úgy mentem el itthonról, hogy felmegyek a sulihoz, megnézni, hogy mennyivel vágtak el, barátnőm, bogi még az a nyári órarendet is összeállította.: heti ötször alkalom kémiázás, heti 2 fejezet átvevése, illetve 5 kémia-tétel megoldása (darabonként potom 3 óra, ha tudod, ha nem megy, akkor van az 5 is^^)
 Aztán megláttam a nevem mellett a "Reusit" szócskát, ami annyit jelent: Sikerült. Próba érettségin az ADMIS-RESPINS szavakat használták, előbbi átmentet-et, jelent. A respins pontos megfelelőjét nem tudom, de aki azt kapott, az megbukott. Most is mikor láttam az R betűt, az futott át az agyamon, de aztán kezdtem gondolkodni, hogy de várjunk, mert a reusit az az ellenkezőjét jelenti. Háromszor néztem meg, hogy tényleg az én nevem mellett írja-e. D: De végleg csak akkor hittem el, mikor az egyik barátom is kijelentette, igen, jól látom, átmentem. D: Huh... azt az érzést leírni nem lehet! Pláne mikor reggel hallottam, hogy még a tavalyinál is gyengébbek az eredmények, meg hogy volt 15%-os is átmenési arány! :D
ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁtmentem! Sikerült!!!! Rögtön Loreen Euphoriája jutott az eszembe. :D Azóta is az egekben járok. :)

Oké, ennyi volt az a "kicsi" kitérő. :D Most vissza a bloghoz. :D
Biztos észrevettétek, vagy ha nem, akkor majd észre fogjátok, hogy a "Sorozatok" fülecske jó sok ismeretlen dologgal bővült. :D Bizony, feltett szándékom, hogy ezeket mind elkezdjem.

A Music Monday-ről már olvashattatok itt, hisz azt is most kezdtem el.

 Meg vagyok győződve, hogy nő létemre nem csak én vagyok focidrukker. :D Viszont számomra vannak érthetetlen dolgok, ezeket fogom itt, a blogon tisztázni, hogy mások is megértsék, ne csak én. D: (Ez értelmes mondatra sikeredett, kérlek, írjátok az eufória rovására^^) nem tudom, milyen gyakran fogok jelentkezni, mert alaposan utána szeretnék járni a dolgoknak, viszont a városi könyvtárunk tavaszig zárva van költözés miatt, úgyhogy az alaposan jelző azt hiszem, az exfocista keresztpapámban fog többnyire kimerülni. :)

A fenti kitérőben olvasottak miatt, feltett szándékom, hogy segítsek a leendő érettségizőknek a sikeresebb vizsgákért, ezért is fogok egy ilyen sorozatot is folytatni, főleg román nyelv és irodalomból. Láthattátok ti is, hogy eddig is raktam fel magyar fordításokat, amíg az egyik legnépszerűbb bejegyzések közé tartoznak.

A Hörcsögöm van! sorozatot azoknak ajánlom, akik hörcsög vásárláson gondolkodnak, vagy már maguk is kisgazdik. Lassan hat éves tapasztalattal a hátam mögött, azt hiszem, hasznos dolgokkal szolgálhatok majd az újdonsült vagy már meglévő gazdiknak. :)

A Napi cuki nagyrészt az apró, imádnivaló kis szőrpamacs hörcsögeimről fog szerintem szólni. Csak az tudja, hogy mennyi cukiságra meg őrültségre képesek, (pláne, ha többen is vannak) akik maguk is gazdik. Persze, nem csak őket hozom majd, hisz van már most más cukiság is a tarsolyomban. :D

A Ti kértétek sorozat a kérdéseitekért, kéréseitekért van. Kerestetek már fel csomózós kérdésekkel, minta - kérésekkel, de olyannal is, hogy egy-egy manikűrt készítsek el. Épp itt az ideje, hogy ezeknek is eleget tegyek. ^^

És végezetül, de nem utolsó sorban, a Hónap Alkotása. Ami legnagyobb sajnálatomra haldoklik, úgy látszik, nem keltette fel eléggé az érdeklődéseteket. De én nem adom fel, mert hiszem, hogy ebből egy jó kis sorozatot, közös alkotást tudunk összehozni! :D Már gondolkodtam is, hogy hogyan legyen tovább, de erről majd egy külön bejegyzésben! ;)

No, egyelőre ennyi lett volna! Remélem, mindenkinek sikerült végigolvasni, és nem untattalak benneteket! :)
Meg azt is nagyon remélem, hogy ez az új külső meg az új név bejön nektek is! :)

Bella

Ui: Elveszett az összes blog a bloglistáimból!! :(:( Ekkora veszteséget.... :( Nekem nagy veszteség, mert mindig innen követtem, hogy kinél van új bejegyzés. Megpróbálom a lehető legjobban összeszedni a blogokat  az irányítópultról, a rendszeresen olvasottak közül. A nagy probléma csak az, hogy mikor elkezdtem blogolni, sokáig nem iratkoztam fel Rendszeres olvasónak, csak felvettem őket a bloglistámba...:( Őket nem tudom, hogyan szedem össze. :( Reménykedem benne, hogy pár nap és a nagyját össze tudom majd szedni. D: Ma még ez sem tud letörni. :D

Ui2: Majdnem elfelejtettem! Ma van a blogom 1,5 éves születésnapja is!! Szóval ez a harmadik indok, hogy még ma új sablont szerettem volna. :D

Ui3: Köszönet Lencsilánynak, hogy elindított az új design felé vezető úton és ellátott hasznos tanácsokkal! :)
"Ha alkotsz, akkor nem leszel átlagos. Nem számít, hogy mit, műtárgyat vagy egy pár zoknit. Csak újat alkotni, ennyi az egész, és az te vagy a nagyvilágban. Nézheted, hallhatod, vagy olvasva vagy érezve, de elárul valamit rólad, így több leszel másoknál. " P.S. I love you c. filmből