2012. július 23., hétfő

Recept | Meggyleves

Holnap lesz két hete hogy készült. Ezzel vártam haza a nagy csapatot: szüleimet, unokatesómat, és a lányát, Henikét, aki nálam is töltötte az éjszakát. ^^




 A képek nem lettek túl jók, a meggyek is elfőttek (de már tudom, hogy miért^^), és a tejjel is elvágódott, de az íze az isteni volt! Pláne 5 éhes szájnak. :) És ez a lényeg, nem igaz?


A recept roppant egyszerű: odatesszük a fizet egy csepp sóval főni. Amíg fő, megmossuk a meggyeket, és elkészítjük egy kis tálkába az eresztéket is: egy kanál liszt kb 2 dl tejjel elkeverve. De bevallom őszintén, nem mértem le a tejet. Azért fontos, hogy az ereszték is meglegyen még mielőtt beletesszük a levesbe a gyümölcsöt, mert különben amíg elkészítjük, a gyümölcsünk szétfő és olyan csúnyácska lesz, mint az enyém. ^^ 
Amikor a víz felforrt, beletesszük a meggyet. Majd nemsokára az eresztéket is, ami kicsit besűríti a levesünket. Ha még szükséges, tejet is töltünk hozzá (én azt hiszem majdnem egy litert használtam fel).
Végül fahéjjal ízesítjük. Cukrot is tehetünk. Anyukám cukorbeteg, ezért én nem tettem a levesbe cukrot, hanem mindenki édesítette a tányérában: apukám és unokatesómék cukorral, Édesanyám édesítőporral, én meg mézzel. ^^
Friss petrezselyemzöldet is vágtam belé, anélkül már nem is tudnám elképzelni a meggylevest! :)

Ti szoktatok gyümölcs leveseket készíteni? Ha igen, hogyan?

Bella
"Ha alkotsz, akkor nem leszel átlagos. Nem számít, hogy mit, műtárgyat vagy egy pár zoknit. Csak újat alkotni, ennyi az egész, és az te vagy a nagyvilágban. Nézheted, hallhatod, vagy olvasva vagy érezve, de elárul valamit rólad, így több leszel másoknál. " P.S. I love you c. filmből