2012. július 22., vasárnap

Recept | Brokkoli krém

A VKF 50. fordulójának témája az ehető virágok volt. Sajnos lekéstem a legtöbb vidékemen is élő ehető virágot, így úgy nézett ki, lemaradok a jubileumi fordulóról. Végül a mostani házigazda, Alíz juttatta eszembe, hogy a karfiol meg a brokkoli is virág. Így gondoltam, bemutatom a kedvenc kis kenegetőmet. Egyik verzióját, a karfiolosat már tavaly mutattam, ez is ugyanúgy készült.




Hozzávalók:
-főtt brokkoli
-édes mustár
-olívaolaj
-kapor (ízlés szerint)
-só
-pár csepp citromlé


Elkészítés:
1. A főt brokkolit kicsit feldaraboljuk, hogy ezután a botmixerrel könnyen és jól el tudjuk dolgozni.
2. Miután teljesen pürésítettük, hozzáadjuk a mustárt, annyit, amennyit egy adag majonéz elkészítéséhez használnánk. Én nem használtam fel az egész fejet, csak úgy kb háromnegyedét-kicsivel több mint a felét, ehhez egy evőkanál mustárt kevertem.
Ezt botmixer segítségével dolgoztam el. 
3. Ezután egy kanállal lassanként adagoltam hozzá az olívaolajat, és kevertem el, vigyázva, hogy el ne vágódjon. Legjobb a fakanál, bár én sima evőkanalat használtam.^^
4. Ha úgy érezzük, hogy már elég olajos, nem száraz a massza, akkor jöhetnek bele a fűszerek: só, kapor, citromlé ízlés szerint.


Készíthetjük karfiol-brokkoli kiadásban is, ebben is van egy kis karfiol.
Remek vendégváró! A mosatni adag is Édesapám névnapjára készült. Nem csak nekünk, Tatáméknak is nagyon ízlett! :)

Remélem, Alíz elfogadja ezt a finomságot is. :)

Bella

2 megjegyzés:

  1. Még sosem ettem brokkolit, de ezzel meggyőztél:)

    VálaszTörlés
  2. brokkoli.. húú érdekes lehet!!de tuti finom!!

    VálaszTörlés

"Ha alkotsz, akkor nem leszel átlagos. Nem számít, hogy mit, műtárgyat vagy egy pár zoknit. Csak újat alkotni, ennyi az egész, és az te vagy a nagyvilágban. Nézheted, hallhatod, vagy olvasva vagy érezve, de elárul valamit rólad, így több leszel másoknál. " P.S. I love you c. filmből