2012. július 22., vasárnap

Recept | Brokkoli krém

A VKF 50. fordulójának témája az ehető virágok volt. Sajnos lekéstem a legtöbb vidékemen is élő ehető virágot, így úgy nézett ki, lemaradok a jubileumi fordulóról. Végül a mostani házigazda, Alíz juttatta eszembe, hogy a karfiol meg a brokkoli is virág. Így gondoltam, bemutatom a kedvenc kis kenegetőmet. Egyik verzióját, a karfiolosat már tavaly mutattam, ez is ugyanúgy készült.




Hozzávalók:
-főtt brokkoli
-édes mustár
-olívaolaj
-kapor (ízlés szerint)
-só
-pár csepp citromlé


Elkészítés:
1. A főt brokkolit kicsit feldaraboljuk, hogy ezután a botmixerrel könnyen és jól el tudjuk dolgozni.
2. Miután teljesen pürésítettük, hozzáadjuk a mustárt, annyit, amennyit egy adag majonéz elkészítéséhez használnánk. Én nem használtam fel az egész fejet, csak úgy kb háromnegyedét-kicsivel több mint a felét, ehhez egy evőkanál mustárt kevertem.
Ezt botmixer segítségével dolgoztam el. 
3. Ezután egy kanállal lassanként adagoltam hozzá az olívaolajat, és kevertem el, vigyázva, hogy el ne vágódjon. Legjobb a fakanál, bár én sima evőkanalat használtam.^^
4. Ha úgy érezzük, hogy már elég olajos, nem száraz a massza, akkor jöhetnek bele a fűszerek: só, kapor, citromlé ízlés szerint.


Készíthetjük karfiol-brokkoli kiadásban is, ebben is van egy kis karfiol.
Remek vendégváró! A mosatni adag is Édesapám névnapjára készült. Nem csak nekünk, Tatáméknak is nagyon ízlett! :)

Remélem, Alíz elfogadja ezt a finomságot is. :)

Bella
"Ha alkotsz, akkor nem leszel átlagos. Nem számít, hogy mit, műtárgyat vagy egy pár zoknit. Csak újat alkotni, ennyi az egész, és az te vagy a nagyvilágban. Nézheted, hallhatod, vagy olvasva vagy érezve, de elárul valamit rólad, így több leszel másoknál. " P.S. I love you c. filmből