2014. január 11., szombat

Irodalom | Vigyél színt könyveid életébe!


Aki már régóta követ, tudja, hogy fent vagyok Moly-on is. most egy Moly-os kihíváshoz készítek bejegyzést. A kihívás címe Vigyél színt könyveid életébe, karmestere justafairytale.  A lényege pedig az, hogy válasz ki két színt, majd mindkét színhez keress a könyvtáradban három-három könyvet, melyehet egymás mellé téve lefényképezel. Ennyi az egész. :)
Én először a zöld (mily meglepő :D) és a narancs színeket pécéztem ki magamnak, volt is elég könyvem, sőt, zöldből több is van, mint három. :D De aztán elragadott a gépszíj, s nem tudtam leállni, így végül a szivárvány minden színéhez készítettem egy összeállítást.
Nézzétek:




Pirosak
Kósa Csaba: Liliom, sas, kereszt
Ez egy magyar történelmi könyv, sajnos még nem olvastam, tegnap fedeztem fel. Moly-on sincs róla semmi. Pedig érdekes lehet, ha hamarabb rátalálok, még ebből is készülhettem volna a szerdán megírt magyarságtöri vizsgámra. :D Ha valaki tud róla valamit, van saját példánya, már olvasta, csak bátran osszátok meg velem! :)

Zsögödi Nagy Imre: "Az úgy volt, hogy... - Hallják-e?"
Ezt a könyvet tavalyelőtt kaptam, ballagásomra. Nálunk szokás, hogy a búcsúztató osztály könyvvel is megjutalmazza a ballagókat. Mi ebből a könyvből kaptunk egy-egy példányt. Eddig csak porosodott a polcomon, csak most vettem kezemben, és elhihetitek, nagyon meglepődtem! Nem is tudom, hogy mit hittem, miről szól, de valahogy sosem éreztem azt, hogy nekem bele kéne néznem. És mekkora hibát követtem el! Nagyon szeretem Nagy Imre stílusát, holott alig olvastam bele. Biztos vagyok benne, hogy nemsokára ki fogom olvasni, s akkor mindenképp hozok bejegyzést is róla. :)

Alexandre Dumas - Monte Cristo grófja
Még 2005-ben kezdtem az olvasásába, akkor viszont alig pár oldal után feladtam, annyi idős fejjel nem is csodálom. Azóta is halasztgatom, halasztgatom. Remélem, azért egyszer csak elolvasom, kár lenne érte, ha nem. Édesapám egyik kedvence is ez, a filmet is vagy ezerszer láttuk. :D

Narancssárgák
J. K. Rowling: Harry Potter és az Azkabani fogoly
Mnd közül a kedvencem. Egyszerűen imádtam ezt a könyvet. jó, a többit is, a hetedik kivételével, de ez lett szerintem a legzseniálisabban megírva. Filmek közül is a 3. a kedvencem, onnan már csak lefele íveltek. :(

J.K. Rowling: Harry Potter és a Halál Ereklyéi
A másik véglet. :( Ha nem költöttem volna rá olyan sok pénzt, simán becsukom a harmadik-negyedik fejezet után és hagyom az egészet a fenébe. Végigszenvedtem, utáltam. A filmek se jobbak.
Amúgy a borítója nincs meg. Egyszer kölcsönadtam a barátnőmnek. Már nem tudtuk kideríteni, hogy nála, vagy nálam keveredett el, de a lényeg, hogy így kaptam vissza. Végül is nem nagy tragédia, úgysem használom gyakran. A többibe még bele-bele olvasok, de ez a rész csak porfogó.

Donna Jo Napoli: A mosoly
Még 2011-ben rendeltem, szánom-bánom, de még azóta sem sikerült elolvasnom. valahogy mindig akad valami más, ami sokkal jobban érdekel. De majd egyszer... :)

Sárgák
Móricz Zsigmond: Légy jó mindhalálig
Két példányban is megvan, egyiket sem olvastam még. Kétszer láttam színházban, és rengetegszer a TV-ben. Mikor kisebb voltam, annyira szerettem, hogy mindig megnéztem, ha adták. :) Ráadásul nekem nem volt kötelező a suliban sem. Ettől függetlenül ő is várólistás ám. :)

Kövesi J. Julianna: Illik tudni
Még 2001-ben, másodikos kisiskolás voltam mikor Édesanyámtól ezt a könyvet, meg egy hasonló témájút kaptam. Szerintem nagyon hasznos, mondjuk még nem olvastam ki teljesen, mindig csak bele-bele olvastam.

Abe Kobo: A homok asszonya
Még évekkel ezelőtt olvastam, eléggé megfogott. Amúgy a könyv nem saját példány, egyik volt osztálytársamtól kaptam kölcsön. Sajnos hiába próbálunk időpontot egyeztetni, valahogy sosem jön össze egy találkozó. :(

Zöldek <3
Raymond Chandler: Hosszú búcsú
Tavalyelőtt ballagásomra könyvutalványt is kaptam, két könyvet tudtam vásárolni, ez volt az egyik. Még azóta sem olvastam ki, de mindennek eljön majd az ideje. :)

J. K. Rowling: Harry Potter és a Félvér Herceg
Ezt a részt is nagyon szerettem, tele fordulatokkal. :)

J. K. Rowling: Harry Potter és a Tűz Serlege
Talán az Azkabani fogoly után a második nagy kedvencem, egyetemben a Félvér Herceggel.

Kékek
Gábor Felícia: Csángó vagyok
Barátnőmtől kaptam ajándékba, mert ő kétszer is megkaptam. :) Még nem olvastam el, mert előtte be szeretném fejezni Tankó Gyula bácsi könyvét, de ígéretes olvasmánynak tűnik ez is.

A. A. Milne: Micimackó
Egyik évben ezt a könyvet hozta az Angyalka. Gondolhatjátok, mekkora öröm volt. :) Azonnal olvasni kezdtem. :D

J. K. Rowling: Harry Potter és a Főnix Rendje
Nem ez a rész volt a kedvencem, utáltam Umbrige-t, de ennek ellenére persze ezt is nagyon szerettem. :)

Lilák
Dan Brown: Angyalok és démonok
Ez a másik könyv, amit a ballagásomra kapott könyvutalványból vásároltam. Még nem olvastam ki, de már nagyon rég óta várólistás ez a könyv is.

Victor Hugo: Mizerabilii (A nyomorultak)
Mivel véleményem szerint ez egy elég nehéz olvasmány, az én romén nyelvtudásom meg ehhez képest elég gyatra, eszem ágában sincs románul nekifogni, de régebb szüleim így tanultak románul, így elég sok könyvünk van román nyelven is.

Alexandre Dumas: Monte Cristo grófja
A fenti már említett könyv egyik példánya. Ebben a kiadásban három részben jelent meg a könyv, ez a második rész, a fenti, piros pedig az utolsó, harmadik, ha jól emlékszem.

Én igazán élveztem ezt a kihívást, kicsit elmerülhettem a régi, elfeledett könyveimben, megismerhettem az újakat. :)

Ha van kedvetek, válasszatok színt és fotózzátok le ti is a könyveiteket! Ha nincs Moly fiókotok, egyszerűen küldjétek el nekem a képeket vagy a képek linkjét. :)

A képekért pedig utólag is elnézést, az éjjel fotóztam őket, telefonnal. ^^

Szép napot!
Bella

UI: Ó, majd kiment a fejemből! A vízjelvadászoknak üzenem, hogy most a január igen népszerű hónap. Remélem, értettétek a célzást! ;)
"Ha alkotsz, akkor nem leszel átlagos. Nem számít, hogy mit, műtárgyat vagy egy pár zoknit. Csak újat alkotni, ennyi az egész, és az te vagy a nagyvilágban. Nézheted, hallhatod, vagy olvasva vagy érezve, de elárul valamit rólad, így több leszel másoknál. " P.S. I love you c. filmből