2014. január 8., szerda

Recept | Gesztenyés-trüffelkrémes blogszülinapi torta

Bizony, ma 3 éves a blog! <3 Erre az alkalomra sütöttem ezt a finom tortát, melynek a receptjét még tavaly a Nők Lapja Cafe oldalán találtam.

Kuglóf formában sütöttem meg, mivel még maradt itthon Dr Oetkeres-es csokis süteménykrém, azt használtam fel, valamint  a gesztenyepürébe nem tettem rumot, az előírt cukormennyiségnek is csak egy kis részét, mert én csak olyan gesztenyepürét találtam, ami már ízesítve volt. A kuglóf közepébe is csoki- és gesztenyekrém került. A recept kis gesztenyegolyókat is ír a tetejére, sajnos az én gesztenyekrémem olyan lágy volt, hogy abból már nem tudtam golyócskákat készíteni, de legközelebb majd azelőtt veszem el a golyócskákhoz a masszát, hogy vajjal kikavarnám a krémet. :)




Az eredeti receptet hozom:
Hozzávalók 8-10 szelethez:
A tésztához:
• 3 tojás
• 6 dkg cukor
• 6 dkg liszt
• 2 evőkanál olaj
• 2 evőkanál kakaópor
• fél csomag sütőpor
• vaj és liszt a formához

A trüffelkrémhez:
• 1 dl tejszín
• 15 dkg kristálycukor
• 7 dkg kakaópor
• 20 dkg vaj

A gesztenyekrémhez:
• 25 dkg gesztenyemassza
• 5 dkg porcukor
• 10 dkg vaj
• 2 evőkanál rum

 Elkészítés:
1. A tésztához a tojásokat kettéválasztjuk, a fehérjét a cukor felével habbá verjük, a sárgáját az olajjal és a cukor másik felével kihabosítjuk, majd a fehérjehabba keverjük. A lisztet a kakaóporral és a sütőporral szárazon elkeverjük, majd a tojáshabos masszába forgatjuk. Egy 15-20 cm átmérőjű tortaformát kivajazunk, kilisztezünk, majd beleöntjük a masszát. A tésztát a tortakarika széleihez igazgatjuk, hogy a közepénél egy mélyedés keletkezzen, így a tészta közepe a sütés alatt nem púposodik fel. 20-25 percig sütjük, tűpróbával ellenőrizzük. Hagyjuk hűlni, amíg elkészítjük a krémeket.
2. A trüffelkrémhez a tejszínt a cukorral addig főzzük, amíg a cukor elolvad, és a szirup egy kicsit besűrűsödik. Habverővel csomómentesen belekeverjük a kakaóport, majd a tűzről levéve beledolgozzuk a kis kockákra vágott vajat is. Teljes olvadásig kevergetjük. Az így elkészült krémet hagyjuk kihűlni, majd egy mélyebb tálba tesszük, és géppel néhány percig habosítjuk.
3. A gesztenyekrémhez a gesztenyemasszát lereszeljük, és jól kikeverjük a porcukorral, a puha vajjal és a rummal. 8 kis golyót formálunk a masszából, és félretesszük a díszítéshez.
4. A kihűlt piskótakarikát 3 lapra vágjuk. Az alsó lapot vékonyan megkenjük trüffelkrémmel, majd eloszlatjuk rajta a gesztenyekrémet. Ismét egy vékony réteg trüffelkrém következik, majd ráhelyezzük a középső piskótalapot, amit ismét trüffelkrémmel kenünk meg. Hagyjunk krémet a torta körbekenéséhez is! A rétegezést a harmadik piskótával fejezzük be, majd körbekenjük a maradék trüffelkrémmel, és rusztikusan megcsapkodjuk az oldalát. A félretett gesztenyegolyókkal díszítjük a tetejét. 
5. A golyókat megszórhatjuk kakaóporral, vagy csurgathatunk rájuk olvasztott csokoládét is.



Vasárnap készítettem, tegnap már el is fogyott. :) Átjött barátnőm is, vele is megünnepeltük a blog születésnapját.

Valószínűleg mikor ezt a bejegyzést olvassátok, épp angol vizsgán leszek, avagy épp onnan jövök ki, azért nem feledkeztem rólatok sem el! Délután jövök egy nyereményjátékkal! ;)

Bella

"Ha alkotsz, akkor nem leszel átlagos. Nem számít, hogy mit, műtárgyat vagy egy pár zoknit. Csak újat alkotni, ennyi az egész, és az te vagy a nagyvilágban. Nézheted, hallhatod, vagy olvasva vagy érezve, de elárul valamit rólad, így több leszel másoknál. " P.S. I love you c. filmből