2014. november 20., csütörtök

Recept | Kukorica krémleves

Sziasztok!

Ma egy recepttel készültem nektek. Maga a leves még szeptemberben elkészült, mindenkinek nagyon ízlett, megfogadtam, hogy még máskor is sort kerítek rá. Rólam amúgy tudni kell hogy nagyon kukoricás vagyok, nagyon szeretem. Pizzára, milánóiba, rizseshúshoz, mindenhez minimum dupla adagot használunk - miattam. :)





A receptet az Őrülten jó ételek blogján találtam. Első látásra megtetszett és az elkészítése után sem csalódtam benne. :)


Hozzávalók:
2 doboz kukorica konzerv (1/340g)
5 dkg reszelt füstölt sajt + pár csipet a szóráshoz
2 dl tej
1 db leves kocka - nekem csak tyúkhúsleves kockám volt, azt használtam, de Csaba zöldségleves kockával oldotta meg
bazsalikom - mivel ithon nincs friss bazsalikomunk, én abból is a szárított verziót használtam
bors, só
szerecsendió ízlés szerint


Elkészítése:
1. Fél liter vizet forraljunk fel a leveskockával, egy kis sóval  és borssal.
2. Ezalatt a kukoricából 2-3 evőkanálnyit tegyünk félre a tálaláshoz, a többit borítsuk egy tálba, öntsük rá a tejet és amennyire csak sikerül, turmixoljuk simára. 
3. Keverjük hozzá a lereszelt füstölt sajtot és a bazsalikomot, majd öntsük a levesalapba és forraljuk össze.
4. Ha felfőtt, mielőtt leoltanánk a tüzet, ízlés szerint szerecsendióval pikánsabbá varázsolhatjuk.
5. Én a félretett kukoricával és reszelt füstölt sajttal tálaltam, Édesanyám tejfölt is kért hozzá.

Ez az adag amúgy három fő részére elég. Legalábbis nálunk pont jutott fejenként egy-egy tállal. :)


Ti szeretitek a kukoricát? Esetleg kipróbálnátok ezt a levest is?

Szép estét,
Bella
"Ha alkotsz, akkor nem leszel átlagos. Nem számít, hogy mit, műtárgyat vagy egy pár zoknit. Csak újat alkotni, ennyi az egész, és az te vagy a nagyvilágban. Nézheted, hallhatod, vagy olvasva vagy érezve, de elárul valamit rólad, így több leszel másoknál. " P.S. I love you c. filmből