2012. augusztus 6., hétfő

Konyha | Sárgarépa lekvár - újratöltve

Tavaly készítettem először sárgarépa lekvárt. Akkor nagyon ízlett, nem csak nekünk, hanem mindazoknak akik tavaly segítettek a gyimesi kaszálónkon a füvet lekaszálni, boglyába szedni. Édesanyámék mentek haza (mert nekünk Gyimes is haza, Dánfalva is haza, Csíkszereda is haza. Az a vicces, mikor reggel mondjuk, hogy na megyünk egyet haza, délután/este, mikor Gyimesről vagy Dánfalváról indulunk vissza, akkor meg mondjuk, hogy +Na, most már indulunk haza."^^). küldtem velük egy nagyobb üveggel a sárgarépalekvárból, amit rögtön munka után meg is kóstoltak, nem csak ők, hanem a jelenlevők is. Az elmondások szerint alig maradt az üvegben. ^^ Idén is szándékomban áll nagybátyámnak küldeni haza a lekvárból. :)

A képekért elnézést kérek. A lekvár tegnap előtt készült, akkor törött le a pöcök, és nagy nehézségek árán sikerült csak lefotózni.




Gyönyörű színe van még mindig! *.* Az idén kisebb adagokban turmixoltam, így alig maradt darabos. :D Már ki is próbáltuk a tegnap palacsintával (is). Valami isteni! komolyan, mindennel/ben finom, de palacsintával az igaz! ♥

Az eredeti recepten nem sokat változtattam. Az idén egy kg helyett 2,3 kg-vel dolgoztam, egy 1 kg cukrot használtam csupán hozzá, de bőven elég volt, 2 dzsemfixet, 6 kisebb narancsot és 3 narancsot. Illetve vettem egy citrancsot is, végül ő nem került bele a lekvárba. Féltem, hogy keserű lesz tőle. ^^


 A képek rögtön azután kerültek, hogy üvegbe töltöttem a lekvárt. Ezért a nagy felfordulás, de legalább láthatjátok munka közben/végén is a konyhaasztalt.^^


Kilenc és fél üveggel lett, de ebből a 9. és a félig telt üveg is nagyméretű, kompótnak való, így azok kettő kisebb méretűt is kitesznek. ^^

 Már tavaly is elég sok mindenhez használtam a vajaskenyér, palacsinta mellett: anyukám szülinapi tortájához a fondant alá, sütikbe, gyors bögretésztához.

Ti elkészítettétek már? Vagy tervezitek az elkészítését? Az a jó benne, hogy a répát télen-nyáron kapni, ahogy a lekvár többi hozzátevőit is, így később is el lehet tenni, nem csak most, a lekvár-szezonban. ^^

Bella

3 megjegyzés:

  1. Hey there! I just wanted to stop by and let you know that I really enjoyed reading your posts during the Summer Challenge and I've nominated you for an award! Here is the link to the post:
    http://nailsforthesakeofsanity.blogspot.com/2012/08/the-liebster-award.html

    VálaszTörlés
  2. Hááát esküszöm, amint bejutok és beszabadulok a konyhába, elszabadul a pokol:) Csak már tartanék ott:) Egyelőre a nyuszié a konyha:)
    Gyönyörű színe van a lekvárnak! Kipróbálom majd kis adagban, milyen lehet, aztán tuti jöhet több is belőle.

    VálaszTörlés

"Ha alkotsz, akkor nem leszel átlagos. Nem számít, hogy mit, műtárgyat vagy egy pár zoknit. Csak újat alkotni, ennyi az egész, és az te vagy a nagyvilágban. Nézheted, hallhatod, vagy olvasva vagy érezve, de elárul valamit rólad, így több leszel másoknál. " P.S. I love you c. filmből