2013. június 21., péntek

Recept | Tejbelaska

Mifelénk az összes tésztanemű gyűjtőneve a laska.^^ Gyerekkorom egyik kedvenc étele.^^ Már évek óta nem ettem, aztán hallottam mikor a keresztlányom ezt kért a nagymamájától, annyira megkívántam, amint visszautaztam Kolozsvárra, elkésztettem.^^ Ez még januárban volt, de még most is van makarónim, amit valószínű így, vagy milánóinak fogok elkészíteni. Mindjárt költözök vissza, így mindent fel szeretnék használni.^^




Egy fél kg tésztához kell kb 8 dl, de akár egy liter tej is. Főleg, ha későbbre is szeretnénk hagyni, mert a tészta nagyon fel tudja inni a folyadékot, de ezt gondolom már mindenki tapasztalta.^^
A recept pedig igazán egyszerű, a tésztát, állandó kevergetés mellett megfőzzük a tejben. Mintha csak vízben főznénk.^^ Adjunk hozzá egy csipetnyi sót is, illetve cukrot, ízlés szerint, de ez utóbbit csak a legvégén adjuk hozzá. Keverjük el, majd vegyük is le a tűzről. É tényleg nagyon fontos, hogy folytonosan kavargassuk, két okból is. Egyik ok az, hogy hamar odakapja az alját, sikálni gondolom senki sem szeret.^^ A másik ok meg az, hogy legyen bármilyen kicsi lángra véve a tűz, hajlamos kifutni a tej.

Én simán magára szoktam enni, de meg lehet szórni kicsi fahéjjal is akár. Sőt, legutóbb volt felbontva barack befőttem. Nem szerettem volna, hogy elromoljon, így a gyümölcsöket felkockázva rátettem a laskára, így díszítve azt.^^ Így is nagyon finom volt! (:





Bella
"Ha alkotsz, akkor nem leszel átlagos. Nem számít, hogy mit, műtárgyat vagy egy pár zoknit. Csak újat alkotni, ennyi az egész, és az te vagy a nagyvilágban. Nézheted, hallhatod, vagy olvasva vagy érezve, de elárul valamit rólad, így több leszel másoknál. " P.S. I love you c. filmből