2013. június 27., csütörtök

Blogkóstoló 9. | Kukoricás lepény

Az elmúlt napok internet problémái és a vizsgáim miatt kicsit kicsúsztam a határidőből, de úgy gondoltam, megmutatom ezt a receptet, hisz isteni finom, kár lenne veszni hagyni! (:
A mostani forduló házigazdája Rubin volt és Marka boszorkánykonyháját sorsolta ki nekem. Nagyon sok finomságot találtam nála, köztük ezt a kukoricás lepényt is.

Annyit még így az elején el kell árulnom, hogy csak a recept kedvéért vettem egy konzerv nyitót is. Eddig mindig a szobatársamét használtam, de ő pár napja kiköltözött. Nekem meg ott volt megvásárolva a konzervem, de nem volt amivel kinyissam^^ (Ki gondolta volna, hogy egy bicskán nincs konzervnyitó. :O) Szóval nyakamba vettem a várost, útközben még Édesanyámat is felhívtam, hogy mondja már meg, románul hogy van az hogy konzerv nyitó.^^ De végül nem volt szükségem az új információra, mert a (sokadik) üzletben, ahova betévedtem magyarok voltak az eladók.^^


No de most már jöjjön a recept!


Hozzávalók 15 darabhoz (kb 5-6 cm átmérőjűek):

10 púpozott kanál liszt
1 teáskanál sütőpor
1 tojás
10 evőkanál tej
1 szál zöldhagyma apróra vágva
1 konzerv kukorica lecsöpögtetve
1 evőkanál olaj
bors
2,5 dkg reszelt parmezán
kevés olaj a sütéshez


Az eredeti recept olívaolajat használ, de az nálam nincs a koliban, így maradtam a hagyományosnál, illetve egy kanál apróra vágott petrezselymet is, de az szintén nem volt nekem.


Elkészítés:
1. A tojást a tejjel és az olajjal elkeverjük, sózzuk, borsózzuk.
2. Hozzáadjuk a sütőporral összeszitált lisztet és csomómentesre keverjük. Ha nokedli-állagot kapunk, jól dolgoztunk.^^ 
3. Beleöntjük a konzerv kukoricákat, az apróra vágott hagymát (és a petrezselymet),a reszelt parmezánt, majd alaposan összedolgozzuk.

4. Egy serpenyőben az olajat felhevítjük, majd evőkanállal kis kupacokat szedünk a forró olajba és lelapogatjuk. Mindkét felét aranybarnára sütöttem.

Megjegyzés:
Lehet nyugodtan több sót is tenni, mert a kukorica amúgy is édes.^^


Isteni finom lepényke lett belőle, a fél folyosó a csodájára járt, mindenkinek nagyon ízlett és mindenki a receptjét kérte.^^
Szóval csak ajánlani tudom nektek is! (:

Jó étvágyat!
Bella
"Ha alkotsz, akkor nem leszel átlagos. Nem számít, hogy mit, műtárgyat vagy egy pár zoknit. Csak újat alkotni, ennyi az egész, és az te vagy a nagyvilágban. Nézheted, hallhatod, vagy olvasva vagy érezve, de elárul valamit rólad, így több leszel másoknál. " P.S. I love you c. filmből