2013. június 27., csütörtök

Blogkóstoló 9. | Kukoricás lepény

Az elmúlt napok internet problémái és a vizsgáim miatt kicsit kicsúsztam a határidőből, de úgy gondoltam, megmutatom ezt a receptet, hisz isteni finom, kár lenne veszni hagyni! (:
A mostani forduló házigazdája Rubin volt és Marka boszorkánykonyháját sorsolta ki nekem. Nagyon sok finomságot találtam nála, köztük ezt a kukoricás lepényt is.

Annyit még így az elején el kell árulnom, hogy csak a recept kedvéért vettem egy konzerv nyitót is. Eddig mindig a szobatársamét használtam, de ő pár napja kiköltözött. Nekem meg ott volt megvásárolva a konzervem, de nem volt amivel kinyissam^^ (Ki gondolta volna, hogy egy bicskán nincs konzervnyitó. :O) Szóval nyakamba vettem a várost, útközben még Édesanyámat is felhívtam, hogy mondja már meg, románul hogy van az hogy konzerv nyitó.^^ De végül nem volt szükségem az új információra, mert a (sokadik) üzletben, ahova betévedtem magyarok voltak az eladók.^^


No de most már jöjjön a recept!


Hozzávalók 15 darabhoz (kb 5-6 cm átmérőjűek):

10 púpozott kanál liszt
1 teáskanál sütőpor
1 tojás
10 evőkanál tej
1 szál zöldhagyma apróra vágva
1 konzerv kukorica lecsöpögtetve
1 evőkanál olaj
bors
2,5 dkg reszelt parmezán
kevés olaj a sütéshez


Az eredeti recept olívaolajat használ, de az nálam nincs a koliban, így maradtam a hagyományosnál, illetve egy kanál apróra vágott petrezselymet is, de az szintén nem volt nekem.


Elkészítés:
1. A tojást a tejjel és az olajjal elkeverjük, sózzuk, borsózzuk.
2. Hozzáadjuk a sütőporral összeszitált lisztet és csomómentesre keverjük. Ha nokedli-állagot kapunk, jól dolgoztunk.^^ 
3. Beleöntjük a konzerv kukoricákat, az apróra vágott hagymát (és a petrezselymet),a reszelt parmezánt, majd alaposan összedolgozzuk.

4. Egy serpenyőben az olajat felhevítjük, majd evőkanállal kis kupacokat szedünk a forró olajba és lelapogatjuk. Mindkét felét aranybarnára sütöttem.

Megjegyzés:
Lehet nyugodtan több sót is tenni, mert a kukorica amúgy is édes.^^


Isteni finom lepényke lett belőle, a fél folyosó a csodájára járt, mindenkinek nagyon ízlett és mindenki a receptjét kérte.^^
Szóval csak ajánlani tudom nektek is! (:

Jó étvágyat!
Bella

3 megjegyzés:

  1. Nagyon örülök, hogy ízlett :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tényleg finom volt! Itthon is el fogom készíteni, hogy a szüleim is megkóstolhassák. (:

      Törlés
  2. Nagyon jól néz ki, finom lehetett!

    VálaszTörlés

"Ha alkotsz, akkor nem leszel átlagos. Nem számít, hogy mit, műtárgyat vagy egy pár zoknit. Csak újat alkotni, ennyi az egész, és az te vagy a nagyvilágban. Nézheted, hallhatod, vagy olvasva vagy érezve, de elárul valamit rólad, így több leszel másoknál. " P.S. I love you c. filmből