2012. november 1., csütörtök

Szeélyes | Szeretteinkre emlékszünk



Mifelénk a halottak napja a legfontosabb ünnep (...). Ilyenkor tízmillió gyertya gyúl, a holtak szellemei kikelnek a sírból és karöltve járnak körbe, mindenki felkerekedik, hogy találkozzék a halottaival, azok meg üdvözlik az élőket.
Andy Mulligan


Életemben ez volt az első alkalom, hogy távol voltam a szeretteim sírjától. Sosem gondoltam volna, hogy ez ennyire meg fog viselni. ma nagyon sírós hangulatban voltam, a tanórák alatt is többször könnybe lábadt a szemem, a bentlakásba való úton is, a templomban is. Bár távol vagyok, nem feledkezem meg elhunyt szeretteimről, otthonról kértem, hogy küldjenek gyertyát, azt épp most égettem el az ablakban, a délután, szeminárium után betértem egy templomba is, ott is imádkoztam a halottaimért. Hiszen nem az a legfontosabb, hogy virággal és gyertyával felkeressük a sírhelyeiket, hanem az, hogy (nem csak ezen a napon) egy-egy imát mondjunk értük.

Nálunk már évek óta meg van a "menetrendje" ennek a napnak, Édesapám nagybátyámékkal utazik az ő szülőfalujába a nagyszüleim és nagybátyám sírjához, Édesanyám is az ő szülőfalujába a nagyszüleim és nagybátyám sírjához, én meg (mert tanítás van nálunk ezen a napon, hacsak nem hétvégére esik), maradok otthon, és délután kilátogatok a pótmamám sírjához. Ma mindnyájukért imádkoztam, s édesanyám megnyugtatott, holnap kilátogat mamám sírjához is.

Nyugodjanak békében az elhunytaink!
"Ha alkotsz, akkor nem leszel átlagos. Nem számít, hogy mit, műtárgyat vagy egy pár zoknit. Csak újat alkotni, ennyi az egész, és az te vagy a nagyvilágban. Nézheted, hallhatod, vagy olvasva vagy érezve, de elárul valamit rólad, így több leszel másoknál. " P.S. I love you c. filmből