2012. augusztus 18., szombat

Recept | Szedres piskóta

Tegnap bemutattam egy nagyon fincsi szedres smoothie-t. Akkor említettem a piskótát is, végül csak sikerült egy-két képet készíteni, amit ma hozok is. :)

Először Citromhab málnás zebratortáját szerettem volna elkészíteni szedres változatban. A dolog csak ott hibádzott, hogy nem volt itthon tej, nekem csak akkor jutott eszembe, mikor már haza értem, akkor meg már nem volt kedvem visszamenni a városba tejért. :D
De nem szontyolodtam el, gondoltam, készítek sima piskóta tésztát és majd azt zebrázom be kakaóval. :D De végül 6 tojásból szerintem nagyon kevés tészta lett, így már nem volt kedvem szétválasztani, hogy egyikbe kakaót keverjek. Így végül beleöntöttem úgy simán, kis kakaót szórtam a tetejére, amit aztán belekevertem majd jöhetett a szeder. :D




Hozzávalók:
 6 tojás, 6 ek liszt, 6 ek cukor, 6 ek víz (elhagyható), egy cs sütőpor (kb 1o g), szeder, egy csipet só.

Elkészítés: 
1. A tojások sárgáját és fehérjét külön válasszuk.
2. A tojásfehérjéket egy csipet sóval és 3 ek cukorral kemény habbá verjük.
3. A tojássárgákat a 3 ek cukorral addig kavarjuk, míg a sárga masszánk kifehéredik. Ezután hozzáadjuk a szép lassan a lisztet, a sütőport és a habot, esetleg a vizet is, de ez utóbbi elhagyható. Én kifelejtettem, csak akkor jutott eszembe, mikor már beletöltöttem a tepsibe. ^^
4. Egy tányérba a felhasználni kívánt szedret (én kb három marokkal használtam, de mehetett volna a duplája is^^) egy kis porcukorban (ha nem elég édes) és egy kevés lisztben meghempergetünk. a liszt azért fontos, hogy a gyümölcsünk ne merüljön le teljesen a tepsi aljába. Mi minden gyümölccsel ezt tesszük. Ez most nálam kimaradt, mert ismét elfelejtettem.^^ Ezért került le az aljába. :D
5. Előmelegített sütőben 3ö-5ö perc alatt megsütjük, tűpróbával teszteljük. Azért írtam ilyen nagy időintervallumot, mert mindenki maga tudja, hogy mennyi időbe telik míg a sütőjében elkészül. Nekünk még nagyon régi sütőnk van, van hogy fél óra az egész, de sült már piskóta egy óra hosszat is. ^^ Szóval ezt mindenki eldönti maga. De a tűpróbát ne feledjük. ;)


Imádom benne a szedret! Pont olyan íze van, mint a szedres dolgokban, mint amiket a boltokban is lehet vásárolni. ^^
Ti  már kipróbáltátok? Szeretitek a szedret? Én egyre jobban. :D

Remélhetőleg még ma jövök egy körmös poszttal is. :)

Bella
"Ha alkotsz, akkor nem leszel átlagos. Nem számít, hogy mit, műtárgyat vagy egy pár zoknit. Csak újat alkotni, ennyi az egész, és az te vagy a nagyvilágban. Nézheted, hallhatod, vagy olvasva vagy érezve, de elárul valamit rólad, így több leszel másoknál. " P.S. I love you c. filmből