2012. augusztus 28., kedd

Recept | Almás piskóta

Pár nappal ezelőtt említettem, hogy a napokban sok almás receptet fogok hozni. Mutattam már az almás kavart tésztát és a nyers almalevest is. Most ismét egy süteményt hozok, méghozzá az almás piskótát.



Két héttel ezelőtt vendégeket vártam, a csajok átjöttek megünnepelni a ballagásom és a sikeres érettségim (két hónappal ballagás után^^ így jár az, kinek egyetemista barátnői vannak^^ de jól éreztük magunkat! filmet néztünk, kibeszéltük az elmúlt hónapokat és oltári nagyokat nevettünk♥), ráadásul az egyik kedves ismerősöm is akkor jött, hogy beüzemeljük a notebook-ot, amit azóta is használok. ^^
Már pár nappal a látogatás előtt azon agyaltunk Édesanyámmal, milyen finom falatokkal várjuk a vendégeimet. Anyukám piskótát szeretett volna, de valami alma is legyen benne. Aztán egyik este megpillantottam Kati blogján ezt a csodás almás piskóta receptet.
Hat évvel ezelőtt ettem ilyen almás tésztát, unokatestvéremnél, ahol a tojásfehérje habját megsütötték. Én nagyon szerettem! Náluk kétszer is elkészítettük. Ott nem piskótatésztát használtunk, hanem lapokat és két lap közé került az alma. Úgy is fincsi volt.
Szombat reggel megmutattam Édesanyámnak a receptet, és rögtön el is dőlt: ezt fogjuk elkészíteni.
A tészta kicsit kevéske lett, így kisebb tepsibe sütöttük meg, viszont almánk jó sok lett. Meg is beszéltük anyukámmal, hogy legközelebb kétszer ennyi tésztához fogunk ugyanennyi almát használni. Viszont Szidi barátnőm nem értett egyet ezzel, szerinte igenis így a finom, extra adag almával. ^^  Nem is tartott sokáig, mert nem csak az itthoniaknak, de vendégeimnek is nagyon ízlett. :)  Kati, köszi szépen a receptet!

A képek minőségért elnézést kérek. :) Azért a lényeg kivehető. ^^
A receptet Kati blogjáról hozom, remélem Kati, nem haragszol. Én nem változtattam rajta, talán annyit, hogy az előírtál egy picivel még több almát használtam. ^^


Hozzávalók:(egy kisebb tepsihez)

Tésztához:
30 dkg liszt
20 dkg cukor
4 tojás sárgája
12, 5 dkg margarin
másfél kávéskanál sütőpor
1, 5 dl tej

Töltelékhez: 

2 kg megreszelt alma
3 - 4 evőkanál gríz (búzadara)
3 - 4 evőkanál cukor (ízlés szerint, ha az alma savanykásabb mehet több cukor bele, ha édes akkor kevesebb)
2 - 3 evőkanál fahéj

Habhoz:

20 dkg cukor
4 tojás fehérje

Elkészítés:
1. Az almát meghámozzuk és nagy lyukú reszelőn lereszeljük, megszórjuk a cukorral és a fahéjjal, összekeverjük, és amíg a tészta készül állni hagyjuk.
2. A cukrot a 4 tojás sárgával és a margarinnal habosra kavarjuk, sodorjuk, hozzáadjuk a sütőport és a lisztet, majd fokozatosan a tejet, mindezt jól eldolgozzuk, hólyagosra kavarjuk. Sütőpapírral bélelt tepsibe öntjük, megszórjuk kevés grízzel, az alma levét kiszorítjuk, és rátesszük a masszára,azt is megszórjuk grízzel, előmelegített sütőben, közepes lángnál sütjük.
3. Közben a tojás fehérjét a cukorral kemény habbá verjük. Amikor a tészta alapja majdnem megsült gyorsan kivesszük a sütőből, rásimítjuk a habot és visszatesszük addig amíg a hab is megsül.
4. A hab miatt nem lehet kiborítani a tepsiből, de amikor kihűl szépen szeletelhető a tepsiben.
5. Megjegyzésként kiegészíteném, hogy soknak tűnhet az alma, de mi éppen így szeretjük, kevés piskótával, sok almával:) De ha valaki kevesebb almával szereti, úgy is sütheti. (Mi is így szeretjük^^ - szerk.)



Kellemes napot, jó étvágyat!
Bella
"Ha alkotsz, akkor nem leszel átlagos. Nem számít, hogy mit, műtárgyat vagy egy pár zoknit. Csak újat alkotni, ennyi az egész, és az te vagy a nagyvilágban. Nézheted, hallhatod, vagy olvasva vagy érezve, de elárul valamit rólad, így több leszel másoknál. " P.S. I love you c. filmből