2011. február 4., péntek

Recept | Bögretészta

Új családtagunk van, nagybátyám élettársa. Már pár hónapja, talán van fél éve is. Édesapám már ismeri, de mi, anyukámmal még nem. Pár többször próbáltak meghívni magukhoz, de most végre úgy néz ki, végre összejön. Holnap reggel indulunk. Már alig várom, hogy megismerjem, remélem, majd jól kijövünk.
Már pár napja azon tanakodtunk édesanyámmal, hogy mit készíthetnénk, mert ugye üres kézzel nem mehetünk. :) Tegnap este anyukám el is döntötte, hogy mi legyen. Én pedig ma délben megsütöttem. Büszke is vagyok rá, mert most először készítettem el egyedül. :) Szépen felnőtt, még finom is lett. Gondolkodtunk rajta, hogy valamilyen krémet vagy glazúrt is készítsünk, de végül úgy döntöttük, jó lesz így natúron is. (:
A receptet ide is felteszem, ideális azoknak is, akiknek nincs otthon konyhai mérleg.



Hozzávalók: 1 tojás, 1 bögre cukor, 1 bögre tej, 1 bögre dió, 1 bögre liszt, 1 sütőpor, 1 citrom reszelt héja.
A tojást a cukorral meg a sütőporral habosra keverjük, majd beletesszük az apróra vágott diót, a reszelt citromhéjat, a tejet meg a lisztet. Kizsírozott, kilisztezett, közepes nagyságú tepsiben sütjük.
Saját megjegyzés: A recept nem írja, hogy meddig süssük, és kb 50-60 percig sütöttem, de a tésztát dupla adagból készítettem. Mindenesetre, mielőtt elzárnánk a tüzet, végezzünk tű-próbát. Én citrom- és rum eszencet is használtam, a diót pedig leőröltem  


"Ha alkotsz, akkor nem leszel átlagos. Nem számít, hogy mit, műtárgyat vagy egy pár zoknit. Csak újat alkotni, ennyi az egész, és az te vagy a nagyvilágban. Nézheted, hallhatod, vagy olvasva vagy érezve, de elárul valamit rólad, így több leszel másoknál. " P.S. I love you c. filmből