2017. június 14., szerda

Recept | Cukkinis-csokis muffin

Sziasztok!

Még áprilisban szereztem be szilikon muffinformákat. Ez az első szilikon formánk itthon, így alig vártam, hogy kipróbálhassam. Volt egy közepes cukkini is a hűtőben, ami a többi társától eltérően, nem lett felhasználva és már napot óta ott gubbasztott. Muffint szerettem volna sütni, hogy kipróbáljam az új játékszerem, cukkini is volt, hát gyorsan összedobtam a kellemest a hasznossal, így született meg ez a fincsi muffin.



Hozzávalók:
- 1 db közepes cukkini (nálam ez most kb. 250 g-os volt);
- 140 g zabpehely vagy zabliszt;
- 2 tojás;
- 3-4 ev xilit;
- 100-120 ml olivaolaj vagy kókuszolaj;
- 2 kk sütőpor vagy szódabikarbóna;
- 4 pópozott kanál cukrozatlan kakaópor;
- 1 kk őrölt fahéj;
- 1-2 csipet reszelt citromhéj;
- egy csipet só.


Elkészítés:
1. A cukkinit megmossuk, ha szükséges, hámozzuk. (Én csak néhány helyen kellett picit levegyek a héjából.), majd megreszeljük.
2. Rászórjuk a csipet sót, összekeverjük, majd hagyjuk állni. Én rögtön egy laskaszűrőbe reszeltem, hogy le tudjon folyni a leve, de oda egyáltalán nem eresztett levet.
3. A két tojást az edénybe beleütjük, habosra verjük a robotgéppel.
4. Mivel nincs zablisztem, mindig zabpehelyből, turmixgép segítségével készítem a lisztet, ez most sem történt másként. Miután megőröltem a lisztet, a tojáshoz adtam.
5. A zabliszt után hozzáadtam a többi száraz összetevőt is: xilit, fahéj, sütőpor, kakaópor. Nagyon kemény massza lett a végeredmény. Egy pillanatra elgondolkodtam, ne adjak-e hozzá vizet vagy tejet, végül nem tettem, mert gondoltam, a cukkini majd ereszt levet - és milyen jól tettem, hogy lemondtam a folyadék hozzáadásáról!
6. Tehát a nagyon kemény masszánkhoz adjuk hozzá az olajat. Ez némiképp javított az állagán, de még mindig nagyon kemény volt.
7. Végül hozzáadtam a cukkinit. Én nem nyomkodtam előtte ki belőle a folyadékot, mint fentebb említettem, nekem a tálba nem engedett vizet, és a só hatására kijött leve végül nagyon jól jött a massza lazításához.
8. Minden egyes kavarásnál egyre lágyabb lett a tészta masszája, míg végül tényleg elérte a muffin-állagot. Utoljára adtam hozzá pár csipet citromhéjat, illetve kóstoltam is. Mivel nálam az egy csipet só valójában egy kiskanálnyira sikeredett, túl sósnak éreztem a masszát, ezért adtam hozzá még xilitet. De ezt mindenki a saját ízlése szerint alakíthatja majd (például nekem így is túl sós volt, szüleim viszont nem érezték benne - igen, amit a szüleimnek a "pont jó" vagy "pici só kell még bele", az nálam a "hű de sós lett" kategória...)
9. A muffinformába sorakoztatott szilikon kalapkákba kanalaztam a masszát, nem töltöttem teljesen meg, hiszen kell helyet hagyni felnőni is. Nálam még maradt a tésztából, azokból még négy formát félig töltöttem meg, melyeket kb. 5-6 perc alatt a mikróban sütöttem ki.
10. 180 fokon kb 25 perc alatt meg kell lennie, de érdemes tűpróbát végezni előtte. Mondjuk nálam még akkor is ragadt pici a tűre, mikor már tényleg meg volt sülve, mert nem lett túl száraz a tésztája.


Anyukám szerint túl sok kakaót tettem bele, én viszont direkt telepakoltam, mert nagyaon szeretem a kakaó kesernyés (bár inkább a nem édes a megfelelő jelző rá) ízét.

Nálunk nagyon ízlett, nem csak szüleimnek, de vendégeimnek is. Többen kérték a receptet. A szilikonformákkal is meg vagyok elégedve. Már alig várom, hogy újra munkára fogjam őket! :)

Ti szoktátok a cukkinit süteményekhez is kipróbálni? Kóstoltátok már ebben a csokis/kakaós párosításban?

Szép napot!
Bella
"Ha alkotsz, akkor nem leszel átlagos. Nem számít, hogy mit, műtárgyat vagy egy pár zoknit. Csak újat alkotni, ennyi az egész, és az te vagy a nagyvilágban. Nézheted, hallhatod, vagy olvasva vagy érezve, de elárul valamit rólad, így több leszel másoknál. " P.S. I love you c. filmből