2017. május 27., szombat

DIY | Fülbevalók fertőtlenítése


Sziasztok!

Nem tudom, ti hogy vagytok vele, de én imádom a fülbevalókat. Igen ám, de a füleim néha be szoktak gyulladni. Ez általába évente szokott jelentkezni valamelyik fülemnél. Ilyenkor bármit teszek be (értsd: arany és ezüst ékszer használatakor is) viszket, piros. Ilyenkor vagy végigszenvedem, vagy pár napig nem hordok fülbevalót. Bármelyik lehetőséget is választom, a saját nyálammal folyamatosan szoktam kenegetni az érzékeny helyet. Ez általában pár nap alatt elmúlik,

Pérhete is jelentkezett a probléma a bal fülemnél, azzal az aprócska változattal, hogy sehogy sem akar javulni. Ha pár napig minden oké is, utána ismét viszketni kezd. Megfigyeltem, nem fülbevaló-függő. EZért gondoltam hát, lefertőtlenítem az összes fülbevalómat.

Először úgy terveztem, kékszeszt hívok segítségül. Aztán a manikűrös tanfolyam egyik óráján jött az isteni szikra: ha a mikrozid fertőtleníti az eszközöket, akkor valószínűleg a fülbevalóimnál sem mond kudarcot.
Így történt, hogy a mai napomat beáldoztam a tisztogatásra. Volt amit, mert rengeteg fülbevalóm van. A többségét amúgy évek óta nem használtam, de még egyszer sem voltak fertőtlenítve, így úgy voltam vele, ha már dolgozok, akkor dolgozzak rendesen, ne csak felületesen.

Amit én használtam:
- mikrozid (ezt műkörmösök szokták használni eszközök ferőtlenítsére), de szerinem ugyanúgy megteszi a kékszesz/magas fokú alkohol vagy egyéb fertőtlenítőszer is;
- papírtörlők;
- szálmentes papír/papírtörlő/vattakorong - amivel majd törölgetjük a fülbevalót. Én szálmentessel dolgoztam, a vattakorong is jó végső esetben, de nem tudom, az mennyire hagyna szöszöket, szálakataz ékszereken.

1. lépés: Az összes fülbevalómat kipakoltam két (illetve először csak egy, de hamar rájöttem, hogy azon nem lesz elég hely) papírtörlőre.


2. lépés: Mindegyikről levettem a kis bügyüszét/hátát (fogalmam nincs, ennek van-e normális magyar neve), így két külön kupacot hoztam létre. A képen nem látszik, de a munkafelületem két szélén kaptak helyet ezek a kupacok.


3. lépés: A kis bügyüszkéket lefújtam a mikroziddal.
4. lépés: Néhány fülbevalót középre helyeztem és azokat is lefőjtam, majd hagytam megszáradni - ez fontos lépés volt, nem szabad letörölni a mikrozidos fertőtleítőszert, mert száradással fejti ki hatását.
5. lépés: Ez a képekről lemaradt, elfelejtettem dokumentálni. Míg vártam, hogy az első rend fülbevalóról picit felszívódjon a szer, azokat a dobozokat is kitöröltem, majd lefújtam mikroziddal, melyekben a fülbevalóka tárolom.


6. lépés: Szálmentes törlővel áttöröltem az ékszerek füllel érintkező részét, majd a hátoldalukat/bügyüszkéjüket is, ezután került rá vissza a kis elem.
Ahogy az alsó kép is mutatja, a beduós füliket felfordítottam, úgy spriccoltam le őket, de a folyamat ezt leszámítva megegyezik a fent leírtakkal.


7. lépés: A már megtisztított fülbevalókat egy másik, tiszta paírtörlőre pakoltam át, és csak azután kerültek vissza a helyükre, hogy az összes ékszert megpucoltam.

Végeredmény: szép, tiszta és (remélhetőleg) bacimentes fülbevalók. :)


Ti szoktátok valamilyen formában tisztítani a fülbevalóitokat? Szokott gyulladni a fületek? Hasznos volt a bejegyzés?

Szép napot!
Bella
"Ha alkotsz, akkor nem leszel átlagos. Nem számít, hogy mit, műtárgyat vagy egy pár zoknit. Csak újat alkotni, ennyi az egész, és az te vagy a nagyvilágban. Nézheted, hallhatod, vagy olvasva vagy érezve, de elárul valamit rólad, így több leszel másoknál. " P.S. I love you c. filmből