2014. december 19., péntek

TAG | Karácsonyi kérdések

Sziasztok!

Ma este egy kérdéssorral érkezem. Pár hete PAncsinál pillantottam meg az egyiket, akkor nem töltöttem ki, mert már azt sem tudtam sírás nélkül megállni, hogy végigolvassam, ugyanez volt a helyzet a Reninél olvasottal is, s bár valószínűleg most is meg fogom könnyezni, miközben írom, mégis rászánom magam a kitöltésére, így pár év múlva érdekes lesz visszaolvasni, ahogy ma is érdekes volt a 2012-ben kitöltött karácsonyi TAGot elolvasni. Az említett három kérdéssort dolgoztam most össze. Nézzétek, olvassátok. :)




1. Mi a kedvenc karácsonyi filmed?
Ez az évek során mit sem változott, még mindig a Lebilincselő karácsony az, és még mindig sokszor megnézem a karácsonyi időszakban, akár zsinórban többször is.

2. Szenteste vagy karácsony reggelén bontod ki a karácsonyi ajándékaidat?
Ez nálunk változó. Mikor kicsi voltam, mindig Szenteste bontottunk ajándékot, mindig nagy öröm volt először Mamiéknál kibontani, aztán átmenni hozzánk, és otthon is ajándékot bontani. Az utóbbi években viszont elég változó, mikor hogy van kedvünk, sőt, pár éve, mikor nem itthon karácsonyoztam, már 22-én fát állítottam és 23-án ajándékot bontottunk.

3. Mi a kedvenc karácsonyi emléked?
Mikor kicsi voltam mindig először Tatiénál csodáltam meg a fát, elénekeltük a Mennyből az angyalt, imádkoztunk, aztán kibontottuk az ajándékot. Még mindig előttem van az utolsó együtt töltött karácsony képen, ahogy Mami mosolyogva áll a fa mellett és figyeli, milyen boldogan és izgatottan bontogatok. Ez alatt otthon is eljárt az Angyalka, így mire Tatiéktól átmentünk hozzánk, ott is kész volt már a fa. Ismét elénekeltük a Mennyből az angyalt, a Pásztorok, pásztorokat, imádkoztunk, aztán ismét ajándékbontás.

4. Kedvenc ünnepi étel?
Hm... szerintem nincs kedvenc téli ételem. Mondjuk szeretem a töltött tojást, de az nm speciális téli kaja, mert karácsony vagy szilveszteri asztalon és a húsvétin is ott figyel. :)

5. Kedvenc karácsonyi ajándékod?
Azt hiszem, kilenc évesen egy CD lejátszós rádiót kaptam, egy kazettával és két CD-vel, akkor ez még nagy szó volt. :)




6. Kedvenc karácsonyi illatod?
Sültalma, fahéj, narancs és az elmaradhatatlan fenyő illat.

7. Van saját karácsonyi hagyományod?
Amíg kicsi voltam, a fenti említett ajándékbontás volt, illetve a 26-án lévő istvánozás. Tatinak ekkor nem csak a születésnapja, de a névnapja is volt, így a két család együtt ünnepelt, Nagyon szerettem ezt a napot. Most már valószínűleg 24-én fát állítok, míg Édesanyám elmegy az éjféli misére, én karácsonyi filmeket nézek, apukám olvas, aztán 26-án szeretném Tatit és Mamit meglátogatni.

8. Milyen dísz kerül a karácsonyfád csúcsára?
Egy ősrégi csúcsdísz, amióta az eszemet tudom, ezt használjuk. Szerintem jóval idősebb, mint én, de amíg még egyben van - többször volt már ragasztva -, addig szerintem nem fogjuk lecserélni.

9. Mi volt a legőrültebb/legvadabb ajándékkívánságod gyermekként, amit sosem kaptál meg?
Egy kutya. :) De azt hiszem, ezzel a legtöbb gyermek így van.

10. Mi a kedvenced a karácsony ünnepében?

A fények és a fenyő illat.

11. Építettél már mézeskalács házat?
Nem. Szerintem amíg nem lesz saját családom, nem is igazán fogok. Ha családdal építed, még van értelme, mert ez is jó szórakozás, egy közös program, de egyedül nem fogok nekiállni.





12. Kedvenc karácsonyi szín?
A tipikus karácsonyi színek: piros, zöld, arany, esetleg a fehér, de az csak az első kettő kombinációjával.

13. Szeretsz kiöltözni karácsonykor, vagy maradsz pizsiben?
Mi mindig ki vagyunk öltözve. :)

14. Ha csak egyvalakinek vehetnél ajándékot, ki lenne az?
Egyértelműen a keresztlányom.



15. Mit szeretsz csinálni a karácsonyi szünetben?
Filmet nézni, olvasni, karácsonyi zenéket hallgatni.

16. Mit kívánsz (kérsz) karácsonyra?
Békét és fehér karácsonyt.


És a 2012-ben kitöltött TAG újra kitöltött változata - meg kell említenem, azért a legtöbb ponton eltér a két évvel ezelőtti válaszoktól. :)

1. Mi a kedvenc téli körömlakkod?
Piros alapon S-he Stylezone 195-ös csillámcsoda, Golden Rose Holiday 59, Golden Rose Paris 239.

2. Mi a kedvenc téli szájra való terméked?
Mivel mindig hagyom el a cuccaimat, vagy elfelejtem egyik táskából áttenni a másikba, rengeteg ajakápolóm van, mert mindegyik táskába kell egy, a tolltartómba még egy, sőt, néhány kabátzsebemben is van, az íróasztalomról nem is beszélve. A kedvencem a tavaly vásárolt vaníliás Cynex. Piszkosul olcsó volt, ennek ellenére nagyon jól hidratál, én szeretem. :)

3. Milyen ruhadarabokat viselsz a leggyakrabban télen?
Téli pulcsikat )milyen meglepő^^), de mikor nincs épp -30 fok (sajnos az utóbbi időben egyre ritkábban van, idén is csak alig egy-két alkalommal volt még november vége környékén), akkor a hosszabb pulcsikhoz legginst veszek fel.

4. Mi a kedvenc téli kiegészítőd?
A sálaim. Kettő van, ami nagy-nagy kedvenc, mindkettő idén hozta a Mikulás és itt meg is tekinthetitek őket.

5. Mi a kedvenc téli italod?
Almalé fahéjjal, meleg kakaó.

6. Mi a kedvenc karácsonyi számod?
Minden évben rengeteget hallgatom a Bereczki-Szinetár Duett Karácsonyt, illetve nagyon szeretem Wham Last Christmas c. számát és Mariah Carey All I Want for Christmas Is You.

7. Mi a kedvenc karácsonyi dekorációd az idén?
Már évek óta a papírcsillagaim. :)

8. Ha egy kívánságod még idén teljesülhetne, mi lenne az?
Még egy utolsó karácsony Tatival.

9. Ha megcsókolhatnál egy hírességet a fagyöngy alatt, ki lenne az?
Gondolkodás nélkül tudtam a választ: Manuel Neuer. 


10. Mi az újévi fogadalmad?
Ismét összeállítok egy 24-es könyvlistát, már a megszokás végett is.^^ De ezúttal a szakterületemmel kapcsolatos könyvek is helyet kapnak rajta, mert szeretném ilyen módon is gyarapítani a tudásom, úgy érzem, hogy ahhoz, hogy jó közgazdász lehessek, nem elég, ha az egyetemen tanultakat tudom, muszáj mellé elolvasnom még pár művet. Emellett lakkstoppot is hirdettem, januárban és februárban nem vásárolhatok körömlakkokat -  na jó, ha sikeresen letudom az összes vizsgámat, akkor engedélyezek magamnak egy darab lakkot, de többet nem. Jövőre többet szeretnék kreatívkodni, a hímzést és csomózást nagyon elhanyagoltam az utóbbi hónapokban, években.

11. Mi ad Neked energiát az ünnepi őrületben?
Energiát sajnos semmi nem ad, inkább csak elvesz. Már most azon gondolkodom, hogy hogyha majd én kerülök háziasszony szerepkörbe, hogyan oldjam meg, hogy a Karácsony ne a "Francba már megint Karácsony" időszak legyen, hanem a "Végre, közeledik a Karácsony"-é.

+1. Mi az a családi hagyomány, ami szerintetek eltér a szokásostól? 
A fentiekben már elmeséltem, de ide most bemásolom a 2012-ben írt szöveget. :)
"Nem tudom, ez mennyire tér el a szokásostól, de elmesélem, nálunk hogy szokott telni a karácsony. Karácsony előtti napokban a család együtt takarít, főz, süt. Karácsony előtt egy-két nappal én felkötözöm a szaloncukrokat. Aztán december 24-én Édesapám előkészíti a fát. A csúcsdíszt és alája két-három cukrot mindig ő teszi fel, aztán tovább folytatom én a díszítést. Nem sietem el a dolgokat, eltart néhány óráig a művelet, de annyira élvezem. :D Az angyalhajakat Édesapámmal közösen, míg a lámpafűzért ő egyedül teszi fel, ezzel be is fejezve a fa díszítését. Este átjön nagybátyám és együtt bontjuk fel az ajándékokat miután megvacsoráztunk. Karácsony napján vagy másnapján elhozzák keresztlányomat és a testvérét is.
István-napot tatáméknál ünnepeljük, akinek nem csak a névnapja, ed a születésnapja is ekkorra esik.
A másik (szerintem) szép szokás nálunk az az, hogy a papot ház szenteléskor égő gyertyával kísérjük ki. Majd ha az emeletünkön mindenkihez eljárt (négy család lakik egy emeleten), minden évben valamelyikünkhöz beülünk pár órára. Viszünk sütit, bort, pálinkát. AZ idén azt hiszem, mi vagyunk a sorosok. :)"

Nálatok mi a helyzet? Töltöttetek ki már i is hasonló kérdéssort? Ha igen, szívesen elolvasom! ;)

Szép estét,
Bella
"Ha alkotsz, akkor nem leszel átlagos. Nem számít, hogy mit, műtárgyat vagy egy pár zoknit. Csak újat alkotni, ennyi az egész, és az te vagy a nagyvilágban. Nézheted, hallhatod, vagy olvasva vagy érezve, de elárul valamit rólad, így több leszel másoknál. " P.S. I love you c. filmből