2015. október 15., csütörtök

Konyha | Ordás bukta

Sziasztok!

A mai bejegyzésben gyermekkorom egyik nagy kedvencét szeretném nektek bemutatni. Sőt, valójában ez a szerelem azóta is töretlen, még mindig élek-halok az ordáért és mindenért, ami ennek felhasználásával készül. ^^


Igazából most nem írok receptet, ezért is lett a "Konyha" kategóriába besorolva a poszt. Viszont bárki elkészítheti, ha kedvet kap hozzá. Igazából nem bukta, hanem bejgli, nem tudom, miért ragadt rá ez a név, de én már így ismerem, mióta csak az eszemet tudom. :)

Szóval készítsünk hozzá bejgli tésztát (mi mindig másképp készítjük, hol ebből kerül bele kevesebb, hol abból, hol ezt tesszük még hozzá, hol amaz helyett használunk valami másat - szóval nincs egy jól bevált bejgli receptünk^^), aztán az ordás töltelékkel megtöltjük, felcsavarjuk, sütjük. :) Az ordás tölteléket ugyanúgy készítettem, mint a palacsintához is ahogy szoktam, amit pedig elolvashattok ebben a bejegyzésben. :)





Milyen fura látni még a régi csempét bekukucskálni a képeken. :D Azóta bizony új ruhát kapott a konyhánk. :)

Ti találkoztatok már ordával? Mi a véleményetek róla?

Szép napot!
Bella

6 megjegyzés:

  1. Pár perces nyomozást igényelt, hogy kiderítsem az orda személyazonosságát, és miután megértettem, hogy ez amolyan fini túróhoz hasonló étel, én abszolút mértékben ráizgultam! :)
    Remélem, egyszer lesz módom megkóstolni, mert pl ez a sütemény is olyan guszta.

    Volt egy barátnőm, akivel ma már sajnos nem tartjuk a kapcsolatot. Ő Székely volt, egyszer készített egy pástétomszerűséget, parázson sütött padlizsánból. Azóta már többször próbáltam elkészíteni, ahogy emlékeztem rá, de egyetlen egyszer sem sikerült azt a jellegzetes ízvilágot rekonstruálni.
    Továbbmegyek: kóstoltam már ismerősöknél hasonló pástétomot, de nyomába se lépnek az "eredetinek"

    A csaj szerint ez egy tipikus Székely eledel....úgy szeretném ugyanolyanra elkészíteni! Tudsz segíteni?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bocsáss meg, hogy nem reagáltam hamarabb. Nem felejtettem el. :) Tudom, miről beszélsz. Kiskorom egyik kedvenc kenegetője, a "vinetés kenyér". Annyiban amúgy korrigálnék, hogy ez románoktól átvett étel, szóval nem tipikus székely, de tény, hogy a helyiek kedvelt eledele, s ahány ház, annyiféleképpen készítik el. Régóta terveztem már bejegyzést is a kikavart padlizsánról, de valahogy mindig elmaradt, pedig ha jól láttam, befényképezve is van egy tálacska. Viszont amint lesz egy fél órácska időm és édesanyámmal is tudok egyeztetni, elküldöm neked a mi receptünket. :)

      Törlés
  2. Wow, most nagyon éhes lettem!! Először azt olvastam, hogy ordas nagy bukta! :) Biztos az lenne, ha én próbálkoznék az elkészítésével, de te nagyon ügyi vagy! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen! :) Amúgy nem nehéz az elkészítése, szerintem neked is sikerülne. ;)

      Törlés
  3. amikor először láttam instán már akkor felkeltette a figyelmemet, örülök, hogy itt is írtál róla. ahogy olvastam akkor kezdtem el gondolkozni, hogy olyan nagy sütögetősnek tartom magam mégsem tudom mi az az orda....vagy csak ennyire tudatlan lennék? : DD aztán picit megnyugodtam, ahogy olvastam, hogy banditának se volt elsőre tiszta. mostmár viszont képben vagyok és még mindiiiig nagyon érdekel! biztos, hogy egyszer el fogom készíteni : )

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ne érezd magad tudatlannak, nálatok nem egy elterjedt tejtermék. :) Viszont felénk viszonylag gyakori. Sajnos, ősszel és télen csak bolti verzió kapható, ami nem annyira édes és finom (meg gondolom nem annyira egészséges sem), de végső esetben az is tökéletes. :) Ha találsz valahol ordát (szerintem első körben falun érdemes érdeklődni, ahol tejtermékekkel foglalkoznak), tényleg érdemes kipróbálni! ;)

      Törlés

"Ha alkotsz, akkor nem leszel átlagos. Nem számít, hogy mit, műtárgyat vagy egy pár zoknit. Csak újat alkotni, ennyi az egész, és az te vagy a nagyvilágban. Nézheted, hallhatod, vagy olvasva vagy érezve, de elárul valamit rólad, így több leszel másoknál. " P.S. I love you c. filmből