2013. május 21., kedd

Eurovíziós Dalfesztivál 2013 | Döntő Bella szemével

"Egyek vagyunk!"

Ahogy az előző években, úgy most is papírt meg tollat ragadtam, és a döntő alatt szorgosan jegyzeteltem, véleményezve a produkciókat.




1. Franciaország: Amandine Bourgeois - L'enfer et moi
Hát... az első gondolatom az volt, hogy miért vonaglik így a színpadon...? Nem tetszett se a hang, se a produkció, se a ruha...se semmi. Egyáltalán semmi. égis kapott 14 pontot, mely a 23. helyre volt elég. Én őszintén mondom, csak a 26-ra juttattam volna.



2. Litvánia: Andrius Pojavis - Something
Kellemes hangja van a csávónak, e mindvégig úgy éreztem, hogy nem egységes a produkció, a dallam és az énekhang külön életet élt volna, mintha a kettő nem tartozna össze.
Andrius 17 pontot kapott, ez a 22. helyhez volt elegendő.

3. Moldova: Aliona Moon: O mie
Már az első zongoraütés megfogott! Mivel neten néztem a műsort, eléggé akadozott, így a beharangozóról is lemaradtam, csak akkor jöttem rá, hogy a moldáv nő van a színpadon, mikor megszólalt és hallottam, hogy románul énekel. De valami csodás volt, pedig még én sem értettem mindent a szövegből. Engem ennek ellenére teljesen lenyűgözött! Én többet adtam volna neki, mint 71 pont, de ez  pontszám csupán a 11. helyre volt elegendő, ami amúgy szép teljesítmény. Én azonban picit feljebb vártam.^^

4. Finnország: Krista Siegfrids - Marry me
Eleinte úgy voltam vele, hogy nem rossz. Kis könnyed dalocska, könnyen rá lehet hangolódnia, dallamos, hamar fülbe mászik. Aztán a szám végén jött a csók. Én meg eléggé wtf-fejet vágtam. Hogy ez most mégis mi? Oké, pár évvel ezelőtt a Madonna-Britney párosnak jól állt, de itt s most nagyon cinkes olt szerintem. Aztán meg ahogy a dal végén elkezdett sikítozni, hogy igen, sikerült neki... hát kérdem én, hol van a hét év gyerekszoba?...-.- Nem tudom, hogy ezt a csókot marketing fogásnak szánták-e, de ha igen, akkor nagyon nem jött be nekik, mert összesen 13 pontot kaptak, mely a 24. helyre volt elegendő. Véleményem szerint, ez egy elfogadható hely volt a produkciónak.


5. Spanyolország: ESDM - Contigo hasta el final
Erre nem pazarolnék túl sok időt, véleményem szerint sok helyen volt fals, nekem egyáltalán nem jött be! Tökéletesen egyet értek a 8 pontos utolsó előtti, 25. hellyel.




6. Belgium: Roberto Bellarosa - Love Kills
Belgiumban idén nem volt kérdéses, hogy ki képviselje az országot, azt eldöntötték, hogy Roberto lesz az, csak az nem volt világos, hogy három lehetséges szám közül melyikkel induljon. Végül a "Szerelem öl" címűre esett a választásuk. Nem tudom, ez mennyire volt jó ötlet, nekem sajnos nem jött be, túl monoton volt az egész. persze, nem volt rossz, de nem került be az idei kedvencek közé. 71 ponttal 12. lett. Én hátrább vártam volna.

7. Észtország: Birgit - Et uus saaks alguse
Nagyon kellemes hangja van a lánynak, még az sem zavart, hogy az egészből egy árva szót sem értettem! :) Azt viszont meg kell jegyeznem, hogy a ruhája szerintem gyönyörű volt! Nekem legalábbis nagyon tetszett. :)
Ezzel a számmal Brigit a 20. helyen végzett, 19 ponttal.


8. Fehéroroszország: Alyona Lanskaya - Solayoh
Azt szeretném megjegyezni, hogy tavaly is Alyona nyerte hazája válogatóját, de egy óvás következményében végül mégsem vett részt Bakuban a Dalfesztiválon.
Amúgy pár másodperc után csak az járt a fejemben, hogy wáó, mekkora show, mekkora hang! Ez a hang végül a 48 pontra és a 16. helyre volt elég.


9. Málta: Gianluca: Tommorow
Imádom! A mosolyát ének közben, a könnyed és kellemes hangját, magát a számot, s nem utolsó sorban magát Gianlucat, mint embert! Szerintem rá lehet azt mondani, hogy egy Aranyember! Orvosként ennyi jót tenni, ennyi mindenben részt venni, gyerekeken segíteni, helyt állni! Minden elismerésem! Az idei szezon egyik kedvence volt számomra. :)
Nagyjából meg vagyok elégedve a verseny végén elért eredményével is, 120 pontot kapott a szavazóktól s ez egészen a 8. helyig juttatta.


10. Oroszország: Dina Garipova - What if
Túl sokat nem jegyeztem fel errúl a számról, csupán annyit, hogy nagyon jó lett és nekem nagyon tetszik. Amúgy tudni kell, hogy a szöveg megírására két svéd szerzőt kértek fel.
Dina 174 pontot kapott, mellyel elérte megérdemelt  5. helyét.
Nem tudom, ti hogy vagytok vele, de én megnyugodtam, hogy idén is nem a Buranovskye Nagyik képviselték oroszországot.^^




11. Németország: Cascada - Glorious
Németország nem aprózta el, egy igazi hírességet küldött, ki ne ismerné Cascadat? Ő, és két DJ társa, akik a kulisszák mögül segítették, most sem okoztak csalódást, a szavazók viszont annál inkább! Most komolyan csak 18 pontra és a 21. helyre volt jó? Na ne nevettessetek már! Ez a nő akkora bulit varázsolt a színpadra! Komolyan úgy éreztem magam, mintha egy hatalmas fesztiválon, az egyik legnagyobb koncerten csápolnék. Mondjuk az igaz, hogy a nő hangja nem mindenhol nyűgözött le, de ettől függetlenül szerintem az egyik legjobb show volt!

12. Örményország: Dorians - Lonely Planet
Tavaly Örményország nem ment el a Dalfesztiválra, mert azt a vele háborúban álló Azerbajdzsán rendezte. Ez az idei dal a háborúskodás értelmetlenségéről szól. Amúgy nekem nagyon tetszett a hangja és az előadásmódja is, sajnálom, hogy a nagyközönség ezzel nem így volt, hiszen mindössze 41 pontot szerzett, s ezzel a 18. helyet szerezte meg.
Amúgy ezt a mondatomat a szerepjátékos barátaim
fogják érteni: ahányszor ránézek, a főkarakterem, Baltazár jut róla eszembe.^^ Most mondjátok azt, hogy nem hasonlítanak! ^^


13. Hollandia: Anouk - Birds
Uh... hát azt mondják, sokan azért nem szeretik, mert nem aza  tipikus fesztivál-szám. Ezzek sztem amúgy nem is lenne gond, mármint azzal, hogy nem egy tipikus fesztiválos dal, de... nem is tudom, nekem ez valahogy nem volt elég, túl monoton volt, nekem még kellett volna valami csattanó, ami nem jött el. Ritkán esik meg, hogy ne értsek egyet Takács Gundel Gáborral, ez most ezen ritka alkalmak egyike, ugyanis ez a szám nekem egyáltalán nem tetszett, véleményem szerint nem ért 114 pontot. Anoukot a madarai amúgy egészen a 9. helyig röpítették.

14. Románia: Cezar - It's my life
Nekem tetszett, bárki bármit is mondjon! Igen, igaz az, hogy ez sem egy tipikus dalfesztiválos szám, de nekem akkor is bejött ez a d&bass+opera egyveleg!
Mondjuk bizonyára nem lesz a kedvencem úgy, hogy napközben is meghallgassam, mert amúgy irtózom az operától, de ez így most tetszett. Erős középmezőnyben végzett ő is, 65 ponttal a 13-ok lettünk idén, ami egy teljesen elfogadható eredmény! Grtatulálok, Cezar! :)
15. Egyesült Királyság: Bonnie Tyler - Belive Me
Hát... elég rosszul tették, hogy hittek benne és őt küldték ki a Dalfesztiválra. Ilyenkor nagyon tudok ám haragudni erre az "Öt Nagy" dologra, mert nem egy, nem két olyan elődöntőben kieső országot tudnék mondani, akik messze felülmúlták Bonnie Tyler produkcióját! Tavaly Engelbert bácsi, idén Bonnie... komolyan azon gondolkodom, hogy az angolok nem is akarják megnyerni a Dalversenyt, de ha már különleges pozíciójuknak köszönhetően automatikusan bekerülnek a döntőbe, hát élnek a lehetőségeikkel. Előre elnézést kérek a Bonnie Tyler rajongóktól, nem áll szándékomban senkit megsérteni, tudom, és elismerem, hogy valamikor nagy lnekesnő volt, de ez  mostani produkciója nekem egyáltalán nem jött be. Itt is azt éreztem, hogy nem él együtt a zenével, mintha az énekhang és a zenei aláfestés két külön életet élne, mintha menne a rádió, közben meg a nagyi éneke egy teljesen más számot. Néha még hamisnak is éreztem, ez nem tudom, hogy az énekesnő hangszíne miatt tűnt-e annak, vagy valóban az volt. Én nem adtam volna 23 pontot, s jóval hátrább soroltam volna, mint a 19. hely.

16. Svédország: Robin Stjernberg - You
Először olyan ismerősnek tűnt a szám, aztán rájöttem, hogy mégsem az, viszont IMÁDOM! Szerintem nagyon jó hangja van a csávónak, s nem mellesleg azt is szeretem, ahogy a színpadon mozog. Lehet, van aki nem tudja, de a hazájában a válogatón csak a második helyen állt a nézők szerint, a zsűrinek viszont annyira tetszett, hogy végül őt juttatták tovább. Amúgy még kell jegyeznem, hogy azokkal a hajlításokkal és magas hangokkal engem teljesen levett a lábamról, picit csalódott is vagyok, hogy csak 62 pontot kapott és a 14. helyre került, én egy picit előrébb vártam.

17. Magyarország: ByeAlex - Kedvesem
Hihetetlen, de sokaknak tetszik! A németektől egyenesen 12 pontot kaptunk! Hiába nem tudják miről szól, maga a dallam tetszik nekik!
Sosem titkoltam, hogy nem őt küldtem volna idén, sőt, én azt sem értem, miért kaptunk 84 pontot, de 10. lettünk, s ezért hatalmas gratula Alexnak és a magyar csapatnak!
Amúgy meg a magyar közönséget se igazán értem. Ott volt a lehetőség A Dalnál, a végső döntés csak és kizárólag a szavazókon múlott, megszavazták Alexet, erre mindenki fikázza??? Hát hol volt az a rengeteg szavazó, mikor mindenki csak Alexet szidta, s azon siránkozott, mennyire le fogunk égni? S hol vannak most, hogy kiderült, mégsem égtünk, sőt, nagyon is bejött a produkció?
Nem tudom, tudjátok-e, de eddig a legtöbb alkalommal a 17-nek színpadra állók győztek a Dalfesztivál történetében, sajnos a pontos számra már nem emlékszem, vagy 7-en, vagy 9-en. Szóval sokan emiatt i reménykedtek abban, hogy idén mi állunk majd a dobogón.^^

18. Dánia: Emmelie de Forest - Only Teardrops
A brit fogadóirodák szinte egyöntetűen gondolták azt, hogy ő a legesélyesebb indulója az idei Dalversenynek, s nem is tévedtek, hiszen valóban a 20 éves dán szépség nyerte az idei döntőt, 281 ponttal. Amit amúgy nem is csodálok, mert valóban nagyszerű hanggal van megáldva a lány, egyszerűen imádnivaló! :) Amúgy egy kis plusz róla, hogy minden alkalommal mezítláb lép fel a színpadra, nem csak most, a Dalversenyen tette ezt.^^


19. Izland: Eythor Ingi - Ég á líf
Én magamban mindig csak az "cuki vámpírom" vagy hasonló nevekkel illetem.^^ Amúgy háttérinfó, hogy egy izlandi kis falucskából származik, ennek ellenére ő a falu ötödik szülöttje, aki megfordul a Dalversenyen! Ő is azon kevés előadó közé tartozott, ki anyanyelvén énekelt, de ez engem cseppet sem érdekelt, mert mégis át tudta adni a dalt, az érzéseit. Én a 17. helynél jóval előbb vártam a dalt, de a 47 pont, melyet a nemzetközé közönségtől kapott, csak ennyire volt elég.



20. Azerbajdzsán: Farid Mammadov - Hold Me
Bevallom őszintén, én azt reméltem, ő fog nyerni, de ez az ezüstérem sem rossz, a 234 ponttal, sőt! :)
Nagyon tetszett nekem ez a show, mit lerendeztek a színpadon, és abban is egyet értek, amit Gundel Takács Gábor mondott, hogy ez nem csak remek énekhang volt, de remek táncelőadás is!



21. Görögország: Koza Mostra és Agathon Iakovidis - Alcohol Is Free
Mintha egy jó kis lagzin találtam volna magam! Én egyszerűen imádtam, olyan jó kis pörgős, ütemes, ritmusos volt! Komolyan kedvem lett volna táncra perdülni a képernyő előtt! nagyon tetszett az is, ahogy a népzenét összehozták a modern hangszerekkel, s azt is, hogy többféle hang szólalt meg. Az egyedüli ami nem jött be, annak ellenére, hogy tudom, az is néptáncos elem, az az volt,mikor egyszerre táncoltak, ugráltak a színpadon. Görögország idén a 6. helyre került, 152 ponttal. Szerintem meg is érdemelték.^^

22. Ukrajna: Zlata Ognevich - Gravity
Első gondolatom az volt mikor egy óriásnak öltözött valaki hozta be ölében az énekesnőt, hogy egy színházi jelenetbe vagy musical előadásba csöppentem. Aztán meg az, hogy milyen halkan énekel a nő, biztos jó az a mikrofon? Aztán folyamatosan lettem Zlata és a dal csodálója. Szeretem a nő hangját, a dalt, a vokált,azt, ahogyan mozgott azon az emelvényen és ahogy a háttérben a fekete ruhás táncosok mozogtak (gondolom, ők voltak a vokál énekesek). S nem mellesleg, gyönyörű volt az a ruha is! <3
Amennyire nem tetszett a tavalyi ukrán induló, Galetana dala, ez annyira belopta magát a szívembe. :)
A megérdemelt 3. helyre 214 ponttal jutott.^^





23. Olaszország: Marco Mengoni - L'essenziale
Csak egy apróság az énekesről: karácsonykor, dec. 24-én született.^^ Nagyon kellemes hanggal lett megáldva. El tudom képzelni, hogy ezt a számot hallgatom utazás közben, esős időben az ablakon kibámulva, vagy ha nincs túl jó hangulatom. Az egyedüli, amit hiányoltam, az az volt, hogy úgy állt ott, mint egy darab cövek! Aztán a szám közepénél végre megmozdult! Még a mikrofont is megfogta! Jobban is állt  produkciónak, mikor mozgott, sőt, Marconak is. ^^ Életet adott ezzel a dalba is. Összességében nekem tetszett ez a produkció, nem is csodálom, hogy a 126 pont, amit kapott, a 7. helyre engedte őt! :)

24. Norvégia: Margaret Berger - I Feed You My Love
Először még a norvégokat is megosztotta ez a dal, aztán egyre ngyobb sikere lett hazájában is vele. Én az egyik legesélyesebb produkciónak tartottam, s nem is tévedtem, hisz a maga 191 pontjával bizony egészen  4. helyig menetelt! Nekem nagyon tetszett a csaj hangja, az viszont sajnos nem, ahogy a színpadon táncolt.


25. Grúzia: Nodi Tatishvili és Sophie Gelovani - Waterfall
Ó Istenkém! Hát hogy lehet valami ennyire szép? Nekem ők idén a kedvenceim ez egészen biztos, annak ellenére, hogy a nagyközönség csupán a 15. helyre juttatta őket, illetve 50 ponttal honorálták ezt az elragadó produkciót. Pedig amit lerendeztek a színpadon! Az a hangkavalkád! Meg a látvány, és ahogy a pasi megtartotta a nőt... és a nő ruhája... meg úgy összességében minden!.... szóval KEDVENC! :)

26. Írország: Ryan Dolan - Only Love Survives
Nem a Jedward? Hát ez igazán meglepő fordulat! Ellentétes volt a vélemény róla a hazai válogatón, a nézőknek nem tetszett, a zsűri mégis őt küldte ki a Dalversenyre.
Fúú... hát irtó szépen tud nézni a kamerába, ez volt az első gondolatom, meg az, hogy a háttérben milyen szexin vannak kitetoválva (gondolom én hennával) a dobosok, de a hang nem igazán fogott meg, sőt, igazán fel sem tűnt. Aztán jött az első magasabb hang és felkaptam a fejem.Aztán jött a követező, én meg arra lettem figyelmes, hogy szívesen hallgatom, hangsúly a hallgatom szócskán.^^ Sőt, hallgatnám máskor is. :) Mint ahogy azt már eddig is tapasztalhattuk, a szép szemek nem jelentenek semmi biztosítékot, így Írország is csupán 5 pontot kapott, s ezzel 26-ként végeztek az idei Dalfesztiválon.


Hát meg kell hagyni, nagyon jó volt az idei Dalverseny is, a végén fellépett a tavalyi győztes, Loreen is, aki szintén hozta a formáját, de nagyot alkotott megint! Aztán a műsorvezetőnő, Petra is produkcióval állt elő, amit egyenesen imádtam! S nem mellesleg, Green Roomban a csapatokkal a nagy kedvencem, a Svédországot 2011-ben képviselő és harmadik helyet szerzett Eric Saade foglalkozott. Hát az a srác mekkora egy kópé!! Eddig is imádtam, de ezentúl még jobban fogom. xD

Ha az eddigi dalfesztiválos posztokra is kíváncsi vagy:

Ti néztétek az idei döntőt? Ki volt a kedvencetek? Elégedettek vagytok az idei eredményekkel?

Bella
"Ha alkotsz, akkor nem leszel átlagos. Nem számít, hogy mit, műtárgyat vagy egy pár zoknit. Csak újat alkotni, ennyi az egész, és az te vagy a nagyvilágban. Nézheted, hallhatod, vagy olvasva vagy érezve, de elárul valamit rólad, így több leszel másoknál. " P.S. I love you c. filmből