2011. január 16., vasárnap

Recept | Macskaszem

Pár hónapja rátaláltam egy receptre a Nők Lapja Café oldalán, a Macskaszemre. Rögtön megtetszett. Így mikor anyukámmal azon tanakodtunk, mit süssünk karácsonyra, rögtön ez a recept jutott eszembe. Tudni kell rólam, hogy még nem vagyok igazán nagy konyhatündér, de ez a recept nekem sem okozott problémát. :) Eredetileg dióval készül, de én kókusszal készítettem. Imádom a kókuszos dolgokat. :) Íme a kép, a minőség nem a legjobb, de azért így is szépen látszik:


A receptet ide is bemásolom, arra az esetre, ha a Nők Lapja Café oldaláról eltűnne. De amúgy ha a fenti linkre kattintotok, ott is megkapjátok. Nem csak ezt, három további finomságét is.


Hozzávalók:
30 dkg liszt
4 tojás sárgája
14 dkg margarin
1 dkg élesztő
1 dl tej
3-4 evőkanál barna cukor
kimagozott meggy 
A töltelékhez:
20 dkg darált dió
4 tojásfehérje
20 dkg cukor
1 csomag vaníliás cukor

A langyos tejben futtassuk meg az élesztőt és dolgozzuk össze a liszttel, a tojások sárgájával, a margarinnal és a cukorral. Gyúrjuk össze és osszuk a tésztát 3 egyenlő részre. Liszttel meghintett deszkán egyenként nyújtsuk ki 25-30 centis téglalappá.
A lapok hosszabb széleit hintsük meg kevés zsemlemorzsával és rakjuk rá a kimagozott meggyszemeket. A tészta két szélét a közepe felé haladva, a meggyel együtt tekerjük fel, mint a palacsintát, de a tészta közepét három centis sávban hagyjuk üresen, ide kerül majd a dióhabos töltelék. Ehhez a tojásfehérjéket verjük kemény állagúra a cukorral, a vaníliás cukorral és forgassuk bele a darált diót.
Kenjük meg a tészta tetejét kevés tejföllel, és 25-30 perc alatt süssük készre.
Saját megjegyzés: Elfelejtettem, hogy az idén nem fagyasztottunk le meggyet, de szerencsére főztünk be meggy dzsemet, szép éppen megmaradtak a szemek, így a sütimhez azt használtam. Darált dió helyett kókuszreszeléket használtam, a bejglik miatt volt épp elég diós sütemény. :)

Íme a kép a Nők Lapja Café honlapjáról, diós kiadásban:

Jó étvágyat annak, aki kedvet érez az elkészítéséhez! Nekem nagyon ízlett. (:
Isa
"Ha alkotsz, akkor nem leszel átlagos. Nem számít, hogy mit, műtárgyat vagy egy pár zoknit. Csak újat alkotni, ennyi az egész, és az te vagy a nagyvilágban. Nézheted, hallhatod, vagy olvasva vagy érezve, de elárul valamit rólad, így több leszel másoknál. " P.S. I love you c. filmből