2016. november 1., kedd

Recept | Almalekvár


Sziasztok!

A mai bejegyzésben ismét egy receptet szeretnék bemutatni. Nagyon sok almánk van, amiből már három rend lekvárt is sikerült megfőznöm. Ez volt az első, sőt, életem első almalekvárja. Itthon sok gyümölcsből főztünk már lekvárt, de almából sosem. Most ennek is eljött az ideje! :)




Nincs mérlegünk, így nem tudom, hogy végül mennyi almát használtam fel. Egy kisebb ládával hoztam be, abból néhány már el volt romolva, így azok rögtön mentek a komposztba.

Miután megmostam az almákat, cikkekre vágtam, csumáztam, hámoztam és apró darabokra vágtam. Egy kis citromsós (vagy ha van citromlé, akkor az még jobb - ez azért kell, hogy a színét ne veszítse el) vízzel így tettem fel főni. Mikor lefőtt róla a víz, még adtam hozzá meleg vizet, mert úgy éreztem, kell még főjön. Mikor szépen megfőtt, megpuhult, levettem a tűzről. Botmixerrel pürésítettem, majd visszatettem a tűzre, én kb. fél kg cukrot adtam hozzá, lehet ennél többet-kevesebbet is. Lassú tűzön, folyamatos kevergetés mellett főztem még, majd miután úgy éreztem, hogy készen van, hozzáadtam egy nagyon kevés őrölt fahajat, pár csepp vanília és rum aromát. Még pár percig főztem, aztán jól kimosott, fertőtlenített, előmelegített üvegekbe mertem.
Mivel nem volt más tartósítószerem, az üvegek tetejére egy nagyon-nagyon pici befőzési szalicilt tettem, aztán fóliáztam, csavartam a kupakokat, aztán nedves dunsztba tettem. Két nap múlva már címkézhettem is fel az üvegeket. A kilenc üvegből már nincs is. :)

Ti szeretitek az almalekvárt? Esetleg már készítettetek ti is almalekvárt?

Szép napot!
Bella
"Ha alkotsz, akkor nem leszel átlagos. Nem számít, hogy mit, műtárgyat vagy egy pár zoknit. Csak újat alkotni, ennyi az egész, és az te vagy a nagyvilágban. Nézheted, hallhatod, vagy olvasva vagy érezve, de elárul valamit rólad, így több leszel másoknál. " P.S. I love you c. filmből