2012. július 15., vasárnap

Kreatív & Tutorial | Hot and Cold

Lencsilány indított egy remek kis játékot, Vidd magaddal! néven. Nekem nagyon tetszik, picit hasonlít a Hónap Alkotására, ha felkeltette az érdeklődésedett nézz be hozzá, és olvasd el a részleteket! ;)

A július téma a Hot and Cold, avagy Forró és Hideg lett. Már rögtön tudtam, hogy mit fogok készíteni. :) Egy csomózott karkötőt! Ezt a mintát ugyanis már kérték leírásban, akkor próbáltam elmagyarázni, hogy hogyan készült, de nem sikerült, remélem majd most! :)





 A kész képek sajnos nem lettek a legélesebbek és legjobbak, mert a szokásos "te kikapcsolsz-én bekapcsollak" játékot játszottuk Sungival...:S


 Ezek a színek! Teljesen oda meg vissza vagyok tőlük! Már akkor beleszerettem, mikor elkezdtem csomózni, szerintem annyira jól néznek ki egymás mellett! Eleinte arra gondoltam, majd odateszem az eladandók közé, de elkövettem egy óriási nagy hibát: a fotózáshoz felpróbáltam, mert úgy mégiscsak élethűbb képek készülnek. Szerintetek utána le tudtam venni magamról? :D Na jó, ha teljesen őszinte akarok lenni, akkor egyszer levettem, de csak arra a pár másodpercre, míg a jobb kezemről átcsomóztam a balra. :)



Itt látszik, hogy a kék egy picit táskásabb, mert valamivel hosszabb lett, de ez szerencsére használat közben észre sem vevődik. :) Szóval aki megpróbálkozik az elkészítésével, ne kapjon szív-stopot, ha az eredmény ilyen lesz. :)

 Akkor nézzük, hogyan készült. Próbáltam lerajzolni is a lépéseket, de nagyon felidegesített a HTML kódolásban matatás (nem tudom, észleltétek-e, de picit szélesebb lett itt a terület, viszont az a felső sáv csak megmarad olyan kis rövidnek, és két órányi keresgélés, kutakodás után sem sikerült rend betenni, ez aztán annyira felbosszantott, hogy szó szerint sírva fakadtam tehetetlenségemben. :/). Szóval ehhez sem volt türelmem, és mikor a második hibát követtem el, mérgemben összegyűrtem a lapot. :(


Kiválasztjuk a kívánt színeket, mindegyikből 2-2 szálat. Aztán egy másik szálat, amellyel a karkötő elejét és végét elkészítjük. Betűs technikával kezdünk, én 10 sort készítettem, de ez szerintem függ a karkötő szélességétől és hosszúságától is. Szerintem egy 10 színből állóhoz nyugodtan lehet 15 sort is használni.


A 10 sor után jött 4 sor, melybe nem csak fekete, de egy-egy színes csomó is került. Ezt nem lehet elrontani, mindenki oda csomóz színt, ahova szeretne. Én azért arra ügyeltem, hogy egy sorba csak a fele szín jelenjen meg, illetve két színes csomó közt legyen legalább két fekete csomó is.
A négy sor után jött egy olyan sor, ahol már minden színből csomóztam egyet, lehetőleg két csomót egymás mellé, melyeket egy, max. 2 fekete csomó választott el.
Ezután jött a gyorsabb fele: csak a két egymás mellett lévő, egyszínű fonalakat csomóztam. Egyet ezzel-egyet azzal. Közben meg számoltam, hogy azért nagyjából egyforma legyen majd a kis zsinórok hosszúsága.

 Az utolsónál úgy csináltam, hogy a fekete mindig a mellékszálban maradt. Így nem kellett azzal bíbelődni, hogy levágjuk, leragasztózzuk, majd a végén ismét belecsomózzuk, hogy a végét is el tudjuk készíteni.


Arra azért vigyázzunk, hogy tényleg egymás után csomózzuk őket, és ne az legyen, hogy az egyikkel csomózunk kétszer, mert akkor nem lesz szép egyenletes ez a rész.

Ha elkészítettük a zsinórokat, ismét jön a betűs technika, ugyanazt végrehajtjuk, amit a legelején is, csak most fordított sorrendben. :)


Remélem, érthető volt, ha mégsem, akkor csak szóljatok nyugodtan! ;)
Soldinál gyönyörű karkötőket találtok ezzel a technikával, azon képek alapján készült el az enyém is: türkiz-lila, fekete-szivárvány.

Bella
"Ha alkotsz, akkor nem leszel átlagos. Nem számít, hogy mit, műtárgyat vagy egy pár zoknit. Csak újat alkotni, ennyi az egész, és az te vagy a nagyvilágban. Nézheted, hallhatod, vagy olvasva vagy érezve, de elárul valamit rólad, így több leszel másoknál. " P.S. I love you c. filmből