2011. szeptember 9., péntek

Recept | Fahéjas és kakaós-kávés gyors bögretészta

Ma nagyonkicsit sikerült kiakadnom az új órarendünkön meg egy-két apróságon (itt még egyszer nem részletezem, aki kíváncsi, Molyon itt és itt elolvashatja - és ezek még az enyhébb változatok, mert az, amiben Nővérkémnek kifakadtam fészen... na az már nem volt ilyen szépen fogalmazva^^). és ha én kiakadok, akkor nekem édesség kell, amire csak rápakolt még többszáz egy lapáttal, hogy már nagyon süthetnékem volt, hetek óta csak nézegetem a jobbnál jobb recepteket, amelyeket egyelőre a fogyó miatt nem készíthetek el. 
No de most ügyeskedtem valamit. (: Amikor azt írtam, hogy gyors, akkor arra gondoltam, h 10 perc múlva már eheted is! nagyon könnyű a recept, elrontani nem lehet, pasik is bátran próbálkozhatnak vele! ;)

Hozzávalók 2 adaghoz:
-4 ek liszt
-4 ek porcukor (én Diamant édesítőport használtam, tökéletes volt)
-1 tk sütőpor
-1 tojás
-3 ek tej
-3 ek olaj
-1 tk fahéj
- ¾ ek kakaópor
-1 tk kávépor

Elkészítés:
1. Egy nagyobb bögrébe (én müzlis bögrét választottam, hogy nehogy "kifusson" belőle a tészta, ha felnő, de nem volt semmi baj, sőt, talán túl nagy is volt.^^) belemérjük a lisztet, cukrot, sütöport, tojást. Amennyire tudjuk eldolgozzuk.
2 Ezután jön hozzá a tej. Miután ezt is eldolgoztuk, jöhet az olaj. Ezután addig keverjük míg csomó mentes lesz. 
3. Én ezután választottam két részre a tésztát, pár kanállal belemertem egy másik bögrébe. De akinek van jó nagy bögréje, és csak egy fajtát készít, hagyhatja egyben is.
4. Az egyik bögrébe beletettem a fahéjat, elkevertem, majd a mikróba tettem. Legmagasabb fokozat, 3 perc.
5. Amíg az első rend sült, a másikba beletettem a kakaót és a kávét, ezt is eldolgoztam, majd mikor az első kész lett, kivettem és ezt is betettem 3 percre.

Megjegyzések:
1. Amilyen gyorsan elkészül, olyan gyorsan szárad is, így ésszerű az elkészítés utáni 10-15 percben elfogyasztani, tapasztalatból mondom: nem nehéz feladat. 
2. Ha kicsit megszáradt, az sem gond (én így jártam a kávéssal): lekvárral, tejjel (ezzel csináltam én) lehet puhítani. Sőt, még egy hozzá illő pálinkát is el tudok képzelni.
3. A fahéjast magra ettem, így is túl édes volt (mert a fahéj itthon eleve cukrozott volt), de nyugodtan lehet lekvárral ízesíteni.
4. A kávés meg nem volt túl édes, így az édesszájúak még adhatnak hozzá egy kevés cukrot.

Innen ihletődtem. Bármikor elkészíthető, hisz alapanyag mindig van otthon, és szó szerint percek alatt elkészül. (:
Jó étvágyat!

Isa
"Ha alkotsz, akkor nem leszel átlagos. Nem számít, hogy mit, műtárgyat vagy egy pár zoknit. Csak újat alkotni, ennyi az egész, és az te vagy a nagyvilágban. Nézheted, hallhatod, vagy olvasva vagy érezve, de elárul valamit rólad, így több leszel másoknál. " P.S. I love you c. filmből