2017. május 27., szombat

DIY | Fülbevalók fertőtlenítése


Sziasztok!

Nem tudom, ti hogy vagytok vele, de én imádom a fülbevalókat. Igen ám, de a füleim néha be szoktak gyulladni. Ez általába évente szokott jelentkezni valamelyik fülemnél. Ilyenkor bármit teszek be (értsd: arany és ezüst ékszer használatakor is) viszket, piros. Ilyenkor vagy végigszenvedem, vagy pár napig nem hordok fülbevalót. Bármelyik lehetőséget is választom, a saját nyálammal folyamatosan szoktam kenegetni az érzékeny helyet. Ez általában pár nap alatt elmúlik,

Pérhete is jelentkezett a probléma a bal fülemnél, azzal az aprócska változattal, hogy sehogy sem akar javulni. Ha pár napig minden oké is, utána ismét viszketni kezd. Megfigyeltem, nem fülbevaló-függő. EZért gondoltam hát, lefertőtlenítem az összes fülbevalómat.

Először úgy terveztem, kékszeszt hívok segítségül. Aztán a manikűrös tanfolyam egyik óráján jött az isteni szikra: ha a mikrozid fertőtleníti az eszközöket, akkor valószínűleg a fülbevalóimnál sem mond kudarcot.
Így történt, hogy a mai napomat beáldoztam a tisztogatásra. Volt amit, mert rengeteg fülbevalóm van. A többségét amúgy évek óta nem használtam, de még egyszer sem voltak fertőtlenítve, így úgy voltam vele, ha már dolgozok, akkor dolgozzak rendesen, ne csak felületesen.

Amit én használtam:
- mikrozid (ezt műkörmösök szokták használni eszközök ferőtlenítsére), de szerinem ugyanúgy megteszi a kékszesz/magas fokú alkohol vagy egyéb fertőtlenítőszer is;
- papírtörlők;
- szálmentes papír/papírtörlő/vattakorong - amivel majd törölgetjük a fülbevalót. Én szálmentessel dolgoztam, a vattakorong is jó végső esetben, de nem tudom, az mennyire hagyna szöszöket, szálakataz ékszereken.

1. lépés: Az összes fülbevalómat kipakoltam két (illetve először csak egy, de hamar rájöttem, hogy azon nem lesz elég hely) papírtörlőre.


2. lépés: Mindegyikről levettem a kis bügyüszét/hátát (fogalmam nincs, ennek van-e normális magyar neve), így két külön kupacot hoztam létre. A képen nem látszik, de a munkafelületem két szélén kaptak helyet ezek a kupacok.


3. lépés: A kis bügyüszkéket lefújtam a mikroziddal.
4. lépés: Néhány fülbevalót középre helyeztem és azokat is lefőjtam, majd hagytam megszáradni - ez fontos lépés volt, nem szabad letörölni a mikrozidos fertőtleítőszert, mert száradással fejti ki hatását.
5. lépés: Ez a képekről lemaradt, elfelejtettem dokumentálni. Míg vártam, hogy az első rend fülbevalóról picit felszívódjon a szer, azokat a dobozokat is kitöröltem, majd lefújtam mikroziddal, melyekben a fülbevalóka tárolom.


6. lépés: Szálmentes törlővel áttöröltem az ékszerek füllel érintkező részét, majd a hátoldalukat/bügyüszkéjüket is, ezután került rá vissza a kis elem.
Ahogy az alsó kép is mutatja, a beduós füliket felfordítottam, úgy spriccoltam le őket, de a folyamat ezt leszámítva megegyezik a fent leírtakkal.


7. lépés: A már megtisztított fülbevalókat egy másik, tiszta paírtörlőre pakoltam át, és csak azután kerültek vissza a helyükre, hogy az összes ékszert megpucoltam.

Végeredmény: szép, tiszta és (remélhetőleg) bacimentes fülbevalók. :)


Ti szoktátok valamilyen formában tisztítani a fülbevalóitokat? Szokott gyulladni a fületek? Hasznos volt a bejegyzés?

Szép napot!
Bella

10 megjegyzés:

  1. Hasznos dolog, tényleg nem árt őket pucolni. Ritkán hordok fülbevalót, de még egyszer sem fertőtlenítettem őket, pedig bizony kellene időnként, nekem is hajlamos begyulladni a fülem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha fülem nem dönt úgy, hogy márpedig hetekig begyullad, valószínűleg nekem se jutott volna eszembe. Örülök, hogy végül lefertőtlenítettem őket, remélem, hatásos is lesz a művelet. :)

      Törlés
  2. Érdekes volt a bejegyzés. Én nem hordok ilyen fülbevalókat, mert nálam allergia okozza a gyulladást. Van néhány arany karika a fülemben, de ezeket ki sem veszem soha. Sajnos, nekem az ezüsttől is gyullad.. Én a körmös eszközeimet tervezem egy ideje, hogy le kellene fertőtleníteni. Igaz, hogy csak én használom ezeket, de időnként nem árt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egy időben nekem is segített, ha a bizsuk helyett váltottam aranyra vagy ezüstre. Egy ideje viszont ez sem segít. Viszont emlékszem, gyerekként édesanyám a nemesfémeket is bizonyos időnként fertőtlenítette. Kifőzte a kályhán. Gondolom, nem csak sima vízben.
      Eddig csak ritkán fertőtlenítettem, mert csak én használtam, illetve ritkán édesanyám (ilyenkor fertőtlenítettük le). Viszont most már nem így van, úgyhogy gyakran fertőtlenítem őket: mosom, fertőtlenítőszerrel spriccolom. Gyakran nem is csak egyszer két használat előtt. Jobb az elővigyázatosság alapon. De épp a napokban fogalmazódott meg benne, hogy be fogok szerezni mindenből egy oylan darabot is, amit vendégeken nem, csak itthon (magamon és édesanyámon) használok.

      Törlés
  3. Bizsut nem hordok, mert ekcémás leszek tőlük. Begyulladni a fülem nem szokott, de az uram (ötvös) szokta tisztitani a fülieimet 2-3 havonta spéci ultrahangos gépben.
    Amúgy a kifőzés is nagyon jó ám! Csak nem biztos hogy ela fülik jól viselik ��

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azt tudom, hogy az ezüstnek kifejezetten jót tesz. Azt hiszem, szódabikarbónával tisztítottuk, de már nem vennék rá mérget.

      Törlés
  4. milyen manikűrös tanfolyamra jársz? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Manikűr- és műkörömépítő tanfolyam. Pearl-ös, ha erre vonatkozott a kérdés. :)

      Törlés
    2. igen az érdekelt hogy melyik iskolánál/cégnél csinálod :) én szeptemberben szeretném elkezdeni Budapesten, és annyi féle van, nehéz a választás :D

      Törlés
    3. Én kisvárosban életk, itt nincs nagy választék. Erre a tanfolyamra is hónapokat vártam. :D Viszont az oktatóm tényleg nagyon jó, országos szinten is az egyik legjobb, országos- és nemzetközi versenyeken egyaránt járt már. Szóval valóban a legjobbtól tanulok. :3

      Törlés

"Ha alkotsz, akkor nem leszel átlagos. Nem számít, hogy mit, műtárgyat vagy egy pár zoknit. Csak újat alkotni, ennyi az egész, és az te vagy a nagyvilágban. Nézheted, hallhatod, vagy olvasva vagy érezve, de elárul valamit rólad, így több leszel másoknál. " P.S. I love you c. filmből