2017. május 24., szerda

Recept | Blogkóstoló 33. forduló - Avokádókrém

Sziasztok!

Több, mint három év kihagyás után ismét csatlakoztam a Blogkóstoló kezdeményezéshez. Nem tudom, mennyire ismeritek, ez a Manikűrvadászhoz hasonló blogjáték, amely során recepteket készítünk el egymástól.

Ezt a fordulót Márti rendezte, én ezúttal Zsuzsa teller-cake blogját kaptam, aminek nagyon örültem, mert egyszer ő is készített már tőlem finomságot.

Én most picit csaltam, mert Zsuzsa másik blogjáról, a teller-cook-ról választottam receptet, méghozzá ezt az avokádókrémeset.


Hozzávalók:
2 érett avokádó, fél vöröshagyma, 2 gerezd fokhagyma, pár szál petrzselyem, 2-3 evőkanál tejföl, kiskanál mustár, egy lime leve, kevés olivaolaj, kevés csilipor, só és bors.

Amin én változtattam:
- Nálam diónyi méretű vöröshagymák voltak, így azt az egyet használtam fel, de én túl hagymásnak éreztem (amúgy is is nagyon érzékeny vagyok a hagymára, fáj tőle a gyomrom), így legközelebb ennek csak egy pici részét fogom felhasználni.
- Én már nem használok tejfölet, natúr joghurttal helyettesítettem.
- Az eredeti recept dijoni mustárt ír, nálam viszont olyan nincs, így sima édes mustárt használtam.


Elkészítés:
- Az avokádót kikanalaztam, kissé pépesítettem.
- A többi hozzávalót is kissé felaprítottam.
- Mindent egy magasabb szájú edénybe tettem, aztán botmixerrel pürésítettem.


Én extrudált kenyérrel, édesanyám rozskenyérrel fogyasztotta. Friss retket és paradicsomot is ettem hozzá, utóbbival ízlett jobban. :)

Nekem nagyon tetszett ez a kenegető, jó kis reggeli volt. Ebből a mennyiségből akkora adag készült, hogy hromszori reggeli és kétszei uzsonna is kijött belőle. Biztos elkészítem még máskor is, akkor viszont jóval kevesebb hagymával.

Ti szoktatok avokádókrémet készíteni? Esetleg másként felhasználni?

Szép napot!
Bella
"Ha alkotsz, akkor nem leszel átlagos. Nem számít, hogy mit, műtárgyat vagy egy pár zoknit. Csak újat alkotni, ennyi az egész, és az te vagy a nagyvilágban. Nézheted, hallhatod, vagy olvasva vagy érezve, de elárul valamit rólad, így több leszel másoknál. " P.S. I love you c. filmből