2011. szeptember 25., vasárnap

Konyha | Gyümölcsleves


 Ezzel vártam haza múlt szombaton nehéz munkától (takarni voltak-3 napig) megfáradt szüleimet. Nagyon finomra sikeredett. Pont akkor vettem le a tűzről, amikor beléptek, úgyhogy még jó meleg is volt. 
Életem első ilyen próbálkozása (mármint úgy, hogy tiszta egyedül, mert anyukámmal, apukámmal már készítettünk közösen^^).
Tettem bele mindent, amit egyszer itthon kaptam: egy nagyobb alma, egy körte, két nektarin (mert már a romlás kerülgette őket), 5-6 szem nagyobb szilva, pár szem szőlő. Megfőztem őket, sót sem felejtettem el tenni, pedig az ált. nálam mindig kimarad.^^ (vagy a másik, hogy baromira elsózom :D ) Először édesítő tablettát tettem bele, nem lett elég édes. Akkor mézet. Attól sem. De a biztonság kedvéért megkérdeztem édesanyámot, hogy a fahéjon kívül szerinte még mi hiányzik belőle. Ő is a cukorra voksolt. Így végül kristálycukrot is kapott a leveskénk.. Majd egy kis fahéj, egy kis petrezselyemzöld és kész is. (:
Persze a sűrítéssel meggyűlt a bajom. Túl sok lisztet tettem bele. Majdnem rosszul lettem, mikor megláttam, hogy a levesem már-már puding állagú. Szerencsére volt lélekjelenlétem, meg még maradt tej is, í azzal szépen felhígítottam. Anyukám csodálkozott, hogy bezzeg nekem nem ment össze a tej, az övé az utóbbi időben gyakran összemegy. Szerintem csak a kezdők szerencséje (igen, Coelho bácsi^^) volt velem. (:
Mindenkinek nagyon jól esett a leves, s legnagyobb örömü(n)kre, annyit főztem, hogy még másnapra is maradt (pedig fagyasztóban is volt még fincsi krémlevesünk, azóta már azt is elfogyasztottuk, imádtam^^ Bár én mindent imádok, ami krémleves)

Ma is gyümölcslevesünk volt, almaleves. Én ajánlottam, mert van itthon egy csomó apró almánk, ami Édesapám hozott Gyimesről. Isteni lett, sajnos, el is fogyott.

Ti szeretitek a gyümölcsleveseket? Hogyan szoktátok készíteni?
"Ha alkotsz, akkor nem leszel átlagos. Nem számít, hogy mit, műtárgyat vagy egy pár zoknit. Csak újat alkotni, ennyi az egész, és az te vagy a nagyvilágban. Nézheted, hallhatod, vagy olvasva vagy érezve, de elárul valamit rólad, így több leszel másoknál. " P.S. I love you c. filmből