2011. szeptember 9., péntek

Recept | Sárgarépa lekvár

Eléggé rá vagyok most kattanva a lekvárokra, így mikor ráakadtam erre a receptre a NO SALTY oldalán, nem is volt kérdés, hogy elkészítem. (: Ma végre el is jött a napja.

A kép a 2012-ben főzött lekvárról készült


Miután üvegekbe öntöttem

Itt már lekötözve (: Dunsztra várva (:

Itt az általam használt recept:
Hozzávalók:
-1 kg sárgarépa
-4 narancs
-2 citrom
-60 dkg cukor (aki nem túl édesszájú, fél kg-t is használhat, a következő adagnál én is ennyit fogok, maximum^^)

Elkészítés:
1. A sárgarépát megpucoljuk, megmossuk, majd nagy karikákra vágjuk.
2. Ezután egy lábosba tesszük főni 6 dl vízzel. Addig főzzük, amíg a répa meg nem puhul (kg 35-45 perc, bár ez a répától is függ).
3. Míg a répa fő, a narancsoknak és a citromoknak kicsavarjuk a levét, a húsát se dobjuk ki, persze, ha van mag, azt távolítsuk el.
3. Levesszük a tűzhelyről a répát ha kész van, összeturmixoljuk. Én kicsit hagytam hűlni, mert botmixerrel pürésítettem, és ha túl forró, tönkreteszi a kést. Én sosem tudom normálisan összevágni a botmixerrel a répát, így az enyémben maradtak darabok is, de a következő rendre már van egy tervem, kiszúrok a fránya répákkal. ;)
4. A gyümölcsleveket belekeverjük a répába. Hozzáadjuk a cukrot is, majd ismét feltesszük a tűzhelyre. Hagyjuk főni kb 10-15 percet, majd egy tányérba kimerünk egy kis lekvárt, ebbe belekeverjük a Dzsemfixet. Mikor eldolgoztuk a port a tálkában, a kimert lekvárt visszaöntjük a lábosba, összekeverjük.
5. Még várunk 1-2 percet, majd levesszük a lekvárt a tűzhelyről. Steril üvegekbe töltjük, légmentesen lezárjuk, jöhet a dunszt. Én gőzdunszt szoktam használni, anyukám szerint az a legtartósabb, legmegbízhatóbb. (:

Anyukámnak annyira tetszett, hogy már be is rendelte a következő adagot is, hogy biztos maradjon még tél végére is. (:
Isteni finom! Télen jó vitaminbomba lesz, bátran használhatjuk kenyérre, palacsintára kenve, sütibe, tortába! Sőt! Akár ajándékba is adhatjuk. (:
Jó étvágyat! (:

Isa
"Ha alkotsz, akkor nem leszel átlagos. Nem számít, hogy mit, műtárgyat vagy egy pár zoknit. Csak újat alkotni, ennyi az egész, és az te vagy a nagyvilágban. Nézheted, hallhatod, vagy olvasva vagy érezve, de elárul valamit rólad, így több leszel másoknál. " P.S. I love you c. filmből