2017. február 24., péntek

Recept | Tawa Tawas bolíviai fánk


Sziasztok!

Farsangi időszak lassan a végéhez közeledik, így végre én is rávettem magam, hogy készítsek. Már hetekkel ezelőtt kinéztem Évánál, aki Nea blogjáról hozta a receptet, ami szerinte nagyon népszerű sütemény Bolíviában.
Én apróbb változtatásokat hajtottam végre a recepten.




Hozzávalók (dupla adaggal az eredeti recepthez képest):
- 0,5kg liszt + liszt a nyújtáshoz, vagy a tésztához, ha ragad
- 1 tasak sütőpor
- 4 ev xilit
- 4 tojás
- 4 csipet só
- 10 dkg olvasztott vaj
- 2 dl tej
- egy csepp ecet
- bő olaj a sütéshez



Elkészítése:
1. A lisztet, sütőport edénybe szitáljuk, egy pici ecetet cseppentünk, ezzel futtatva fel, így szálkásabb lesz majd a tészta, majd hozzáadjuk a cukrot is.
2. Egy tálba felverjük a tojásokat, ezt is hozzáadjuk az edény tartalmához.
3. Időközben megolvasztjuk a vajat. Én erre a mikrót használtam, egy kis tejet is töltöttem a vajhoz, mielőtt betettem volna a mikróba.
4. Az olvasztott vajat és a maradék tejet is a lisztes masszához tettem. Bedagasztjuk a tésztát. Ehhez akár használhatjuk a robotgép dagasztófunkcióját is - nekem egyelőre nincs ilyenem kéznél. Ha dagasztás során nagyon ragad a tészta, még adhatunk hozzá lisztet, én is ezt tettem.
5. Dagasztás után hagyjuk a tésztát 5 percre pihenni. Nálam ez valamivel több idő volt.
6. Harmadoltam a tésztát, lisztezett gyúrólapon 0,5 cm-es vastagságúra nyújtottam az első kupacot, kb. 4 cm-es csíkokra szeleteltem, majd rombusz alakúra vágtam.
7. Forró olajban nagyon hamar megsültek. Közben többször is kellett még újratölteni az olajba, ezért nem érdemes túl sok olajat tölteni legelőször a serpenyőbe.
8. Miután megsültek a fánkok, porcukrozzuk. Édesszájúak lekvárral fogyaszthatják.

Bár én xilittel édesítettem, egy kis tálkába tettem néhány fánkot, amit nem porcukrztam le. Számomra elég édes volt 4 evőkanál xilittel is, Édesapám és unokatestvérem alma-sárgarépa lekvárral, illetve málnadzsemmel fogyasztották.


Ti szoktatok fánkokat készíteni?
Ezt a könnyű, élesztőmentes verziót bátran ajánlom mindenkinek.

Jó étvágyat!
Bella
"Ha alkotsz, akkor nem leszel átlagos. Nem számít, hogy mit, műtárgyat vagy egy pár zoknit. Csak újat alkotni, ennyi az egész, és az te vagy a nagyvilágban. Nézheted, hallhatod, vagy olvasva vagy érezve, de elárul valamit rólad, így több leszel másoknál. " P.S. I love you c. filmből